دهه فجر فرصت تبیین دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: دهه فجر فرصت بی‌نظیری برای تبیین دستاوردها و برکات این پدیده تاریخ‌ ساز است اما در عین حال لازم است به مشکلات و مخاطرات پیش‌رو و میدان‌های مقابله و جهاد با استکبار نگاه کرده و راه های مقابله با آن را بهتر بشناسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۰ بهمن حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: دهه فجر فرصت بی‌نظیری برای تبیین دستاوردها و برکات این پدیده تاریخ‌ ساز است اما در عین حال لازم است به مشکلات و مخاطرات پیش‌رو و میدان‌های مقابله و جهاد با استکبار نگاه کرده و راه های مقابله با آن را بهتر بشناسیم.



امام جمعه آسمینون خاطرنشان کرد: از زمان استقرار انقلاب و نظام اسلامی تاکنون که وارد چهل و سومین سال نظام اسلامی شده ایم همواره سه جبهه در برابر انقلاب گشوده شده و در حال مبارزه بوده و هستند.



وی اضافه کرد: جبهه اول؛ جبهه تمدنی است در یک طرف جهانی گسسته از آسمان و منقطع از دین و معنویت و در سوی دیگر جبهه اسلام ناب محمدی(ص) به نمایندگی ایران انقلابی که امروز پرچم‌دار آن رهبری است جبهه دوم مقابله با جریان فکری غرب‌گرا و شیفتگان تمدن رو به انحطاط غرب است، کسانی که نگاهشان به اسلام حداقلی است.



حجت الاسلام احمدی نیک ادامه داد: جبهه سوم مبارزه با کسانی است که یا به دلیل ضعف بنیه فکری یا گرفتار آمدن به چربی و شیرینی دنیا دست از آرمان هایی که برای آن مبارزه و جنگیده اند، شسته، منزوی شده و یا عملا به میدان مقابل آمده اند.



خطیب جمعه آسمینون ابراز کرد: اکنون وظیفه ما، تبیین و روشنگری بدون ایجاد فتنه، دعوا، متقن، عمار گونه، بدون تعصب با استقامت و پرهیز از تهمت زدن است.


وی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس، به گام‌های بلند مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی در بودجه سال آینده، اشاره کرد و افزود: محور اول افزایش درآمد و حذف ارز دلار ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی که موجب حذف رانت و ویژه خواری ها می شود.



حجت الاسلام احمدی نیک اظهار کرد: محور دوم افزایش درآمدهای مالیاتی بدون ایجاد فشار به مردم، محور سوم حمایت از معیشت مردم و بخش تولید و کاهش وابستگی بودجه به درآمد نفتی که یکی از راهکارهای اساسی رهایی از تحریم های ظالمانه اقتصاد بدون نفت است، ان شاالله مجلس بدون پرداختن به حواشی و بدون توجه به جوسازی ها با قدرت و سرعت به راه و کار خود ادامه دهد.



امام جمعه آسمینون با اشاره به نقشه جوبایدن در فریب مسئولین برای تغییر محاسبات ایران، تاکید کرد: اهداف کلیدی آمریکا در مواجهه با ایران اسلامی و انقلابی همچون جلوگیری ایران از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای، مهار تاثیر سیاست منطقه‌ای ایران که در حال آسیب زدن به منافع آمریکا است و کاهش تنش‌های منطقه‌ای است.
 


وی تصریح کرد: آمریکای ترامپ یا بایدن در ماهیت تقابل با ایران هیچ گونه تفاوتی ندارد بنابراین آنچه امروز برای ما مهم است مذاکره و بازگشت آمریکا به برجام نیست بلکه رفع تحریم‌ها و خنثی سازی آنها است.



حجت الاسلام احمدی نیک خاطرنشان کرد: مسئولین نباید نسبت به بایدن و تیم وی خوش بین باشند بلکه باید به دنبال راهکار عملی و اقدام برای کاهش و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشند و یکی از نسخه های تضمینی ایران قوی، عمل کردن و پیاده کردن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب است.


خطیب جمعه آسمینون در خاتمه ضمن تبریک میلاد خجسته حضرت زهرا(س)، روز مادر، روز زن و نیز میلاد حضرت امام خمینی (ره) که مقارن با ایام الله دهه فجر است، یادآور شد: با توجه به شرایط کرونا مسئولین برنامه ریزی کنند که گرامیداشت ایام الله دهه فجر به خوبی انجام شود.

کد خبر 1020779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha