صندوق بیمه بلایای طبیعی تشکیل می‌شود

سلیمانی امیری از تشکیل بیمه بلایای طبیعی خبر داد و گفت: این صندوق فرصتی است که هم مردم و هم بیمه‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند چراکه برای جبران خسارت‌های بلایای طبیعی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا سلیمانی امیری» شامگاه (جمعه ۱۰ بهمن) در نشست شورای هماهنگی صنعت بیمه استان خوزستان اظهار کرد: در بعضی از شهرهای خوزستان نمایندگی ها فعال هستند و بیمه نامه صادر می کنند اما در زمان پرداخت خسارت کسی نیست که پاسخگوی مردم باشند و باید جهت کارها به مرکز استان بیایند که باید این مساله حل شود.

 

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه مدیران شرکت های مختلف بیمه ای در سطح استان باید به طور جدی پیگیر این موضوع شوند افزود: این موضوع ضریب نفوذ را پایین می آورد.

 

وی اضافه کرد: لزومی ندارد در شهرستان‌ها شعبه خسارت ساخته شود می توانند سیستمی عمل کرد مانند کار خوب بیمه ایران که خسارت زیر سه میلیون تومان اینترنتی پرداخت می کند و نیازی به حضور در شعب نیست پط دیگر شرکت های بیمه ای می‌توانند این کار را در سطح خوزستان و کشور انجام دهند.

 

سلیمانی تصریح کرد: ما چون در تهران هستیم و عمده بیمه تولیدی ما از تهران است کمتر به این مسائل توجه می کنیم شاید در بیشتر شهرهای کشور این موضوع باشد.

 

وی هدف سفر‌های خود به استان ها را جهت از نزدیک مشاهده کردن مشکلات عنوان کرد و ادامه داد: ویروس کرونا باعث شده تا رفت و آمد به استان ها کم شود چراکه برنامه داشتم به همه استان ها سفر کنم که بعلت این بیماری کمتر شد البته برای خوزستان زمان بیشتر نسبت به استان های دیگر گذاشته شد.

 

وی با وجود صنایع بزرگ در خوزستان را یک ظرفیت برای بیمه‌ها دانست و تشریح کرد: صنایع بزرگ زیادی در استان خوزستان وجود دارد و بیمه‌های خوزستان باید با اتحاد یکدیگر توانایی پوشش بیمه‌ای آن‌ها را داشته باشند.

 

رییس کل بیمه مرکزی از تشکیل صندوق بیمه بلایای طبیعی خبر داد و ابراز کرد: این صندوق فرصتی است که هم مردم و هم بیمه‌ها می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند چراکه برای جبران خسارت‌های بلایای طبیعی تشکیل شده و با توجه به آمار بالای بلایای طبیعی در خوزستان قابلیت استفاده در این استان را دارد.

 

وی یاد آور شد: روستاییان در زمان وقوع بلایای طبیعی بیشترین خسارت را متحمل می‌شوند به همین منظور بیمه‌ها باید استفاده از این بیمه را در روستاها ترویج و فرهنگ سازی کنند.

 

کد خبر 1020895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha