آغاز عملیات زمستانه در باغات خیزشی

نصیرایی از آغاز عملیات زمستانه در باغات خیزشی شهرستان درمیان برای تولید تابستانه خبر داد.

«سید محسن نصیرائی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند گفت: شهرستان درمیان با 4 هزار هکتار سطح زیر کشت باغات مثمر سومین قطب تولید زرشک بی دانه در دنیا محسوب می‌شود و دو سوم این سطح زیر کشت را باغات زرشک به خود اختصاص داده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی درمیان با بیان اینکه کیفیت زرشک حوزه قهستان زبان زد است، افزود: این سطح از باغات نقطه عطف اقتصاد شهرستان است و به طور تقریبی شهرستان درمیان در حوزه روستایی یک اقتصاد تک ‌قطبی دارد.

 

نصیرائی با بیان اینکه اقتصاد روستاها با توجه به اقلیم منطقه به محصول مزیت دار زرشک وابسته است، افزود: رسیدگی در زمستان باعث میوه دهی و باردهی دو چندان  باغ ها در تابستان می شود.

 

وی از آغاز عملیات پایه ای زمستانه در شهرستان درمیان خبر داد و گفت: این عملیات شامل خاک ورزی، چالکود، هرس و نمک زدایی از سطح خاک می باشد.

 

مدیر جهاد کشاورزی درمیان با اشاره به افزایش قیمت کود های پایه، این اتفاق را باعث عدم رغبت کشاورزان به استفاده از آنها دانست و گفت: این مدیریت برای جبران این حذف اجباری و اقتصادی کودهای پایه ضمن فراهم نمودن تسهیلات ویژه برای خرید نهاده های ضروری (کشاورز کارت) اقدام به اشاعه راهکارهای جایگزین مبنی بر استفاده از کودهای آلی وکودهای جایگزین ارزان تر شیمیایی نموده است.

 

 نصیرائی با بیان اینکه نقش ترویج و آموزش در مدیریت جهاد کشاورزی درمیان از همیشه پررنگ ‌تر است، افزود: امسال در شهرستان درمیان علاوه بر تهیه کودهای یارانه دار مصرف حداقل ۵۰۰ تن کود کامل را خواهیم داشت.

کد خبر 1021027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha