۹۱۳ میلیارد تومان پروژه دهه فجر در شهرستان رشت به بهره برداری می‌رسد

فتح اللهی گفت: همزمان با دهه فجر ۲۲۰ پروژه با اعتبار ۹۱۳ میلیارد تومان در شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح‌اللهی» امروز(شنبه، ۱۱ بهمن ) در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان رشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را اتفاقی بزرگ در قرن حاضر و تاثیرگذار در همه کشورهای منطقه دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران الگوی همه آزاداندیشان و مظلومان جهان است.

 

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان زندگی می‌کنیم که باید درک انقلاب و شرایط ویژه کشور را داشته باشیم افزود: انقلاب اسلامی ایران درس‌های بسیاری به ما آموخت و مسیری را روشن ساخت که برای رسیدن به هدف والای خدمت به مردم باید از این تفکر انقلابی بهره گیریم.

 

وی خدمت‌رسانی به مردم را وظیفه همه مسئولان دانست و تصریح کرد: باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، خدمت رسان مردمی باشیم که شایسته بهترین‌ها هستند و برای حفظ انقلاب و آرمان‌های انقلاب از جان خود گدشتند.

 

 

فتح‌اللهی تاکید کرد: در مسیر خدمت رسانی به مردم نباید از هیچ فرصتی دریغ کرد و هیچ غفلتی پذیرفتنی نیست بلکه باید با درایت و تدبیر بهترین خدمات را برای مردم داشته باشیم.

 

وی آب و هوای خوب، زمین‌های حاصلخیز، ابنیه تاریخی و فرصت‌های گردشگری و صنعتی را از ظرفیت‌های شهرستان رشت در مسیر توسعه برشمرد و بیان داشت: باید در مسیر پیشرفت و توسعه کشور از ظرفیت جوانان بهره گرفت و به آنان بها داد، همانگونه که پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام بر این امر توجه داشته و رهبر معظم انقلاب هم در بیانیه گام دوم بر استفاده از ظرفیت عظیم و سرشار از توانمندی جوانان تاکید داشتند.

 

فرماندار رشت دهه فجر را فرصت مغتنم برای تشریح اقدامات دولت دانست و اظهارکرد: در مقابل عظمت و بزرگی مردم هرآنچه انجام می‌شود قابل قیاس نیست و مردم ولی نعمتان ما هستند.

 

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال در شهرستان رشت با همت همه مسئولان 220 پروژه با اعتبار 913 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد گفت: از این تعداد پروژه، 209 پروژه با هزینه 161 میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی و 11 پروژه با اعتبار 752 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی است.

 

فتح اللهی ادامه داد: این پروژه‌ها در بخش‌های عمران شهری، صنعت و معدن، کشاورزی، آموزشی و حمایتی موجب اشتغال مستقیم 782 نفرمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه فراهم‌سازی بستر سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی از وظایف مسئولان است اذعان کرد: مشارکت بیشتر بخش خصوصی در پروژه‌ها موجب افزایش تولید ناخالص ملی و اشتغال پایدار می‌شود.

 

فرماندار رشت از رسانه‌ها خواست تا اطلاع‌رسانی لازم در معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری را داشته باشند و افزود: سرمایه گذاران باید وارد عرصه شوند زیرا دولت به تنهایی قادر به ایجاد اشتغال در بدنه دولت نیست و باید چابک شده و شرایطی فراهم کند تا هزینه‌ها کاهش یابد.

 

وی با بیان اینکه از تعداد پروژه‌های افتتاحی شهرستان رشت در دهه فجر پنج پروژه بزرگ در حوزه صنعت و معدن با حضور استاندار و در صورت فراهم بودن شرایط با حضور مسئولان کشوری افتتاح می‌شود اعلام کرد: بهره‌برداری از فیبرنوری، شرکت گیل راه، واحد تولیدی هوشمند سازه آرا، شرکت اندیشه شمال  و رایان بهداشت با اعتبار 730 میلیاردتومان از جمله این پروژه‌هاست.

 

 

فتح اللهی در پایان با تاکید بر تعامل و هم‌افزایی بین مسئولان و اصحاب رسانه در شناسایی نقاط قوت و ضعف خاطرنشان ساخت: رسانه‌ها حلقه ارتباطی مطمئن بین مسئولان و مردم هستند و در تشریح اقدامات اجرایی و بیان دیدگاه‌های دولت کمک کرده و مشکلات مردم را نیز انتقال می‌دهند.

 

 

کد خبر 1021029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha