۱۸۶۹ پروژه عمرانی دهه فجر در خراسان‌جنوبی  افتتاح و کلنگ زنی می شود

فرهادی گفت: در ایام دهه فجر یک هزار و ۸۶۹ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۵۴ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد فرهادی» امروز (۱۱ بهمن) در نشست خبری تشریح برنامه های دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: همزمان با ایام دهه فجر امسال هزار و ۶۱۳ پروژه عمرانی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود که ۶۷۳ پروژه شهری و ۹۴۰ پروژه روستایی است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژه‌ها هشت هزار و ۲۴۲ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود، گفت: در مجموع برای پروژه‌های قابل افتتاح یک هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

فرهادی ادامه داد: حدود ۲۴۸ میلیارد تومان این اعتبارات ملی، ۷۳۶ میلیارد تومان استانی و منابع داخلی دستگاه های اجرایی، ۵۷۳ میلیارد تومان از محل دو درصد سهمیه نفت، ماده ۱۰ و ۱۲ بحران و سایر و همچنین ۱۵۲ میلیارد تومان نیز از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است.

 

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر ۲۵۶ پروژه عمرانی کلنگ‌زنی خواهد شد، افزود: اعتبار پیش بینی شده این پروژه ها برای کلنگ زنی در سطح استان ۸۳۰ میلیارد تومان است که پیش بینی می شود برای ۳۲۰ نفر  اشتغال ایجاد شود.

 


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی بیان کرد:  در مجموع یک‌هزار و ۸۶۹ پروژه عمرانی ایام دهه فجر در خراسان‌ جنوبی با اعتبار ۲ هزار و ۵۴ میلیارد تومان کلنگ زنی و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی در ادامه برخی از پروژه های مهم قابل افتتاح در سطح شهرستان ها به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی را  بهره برداری از پروژه های گازرسانی به ۳۶۶ روستا، ۱۴۷ واحد تولیدی و صنعتی و مسکن محرومین با اعتباری بالغ بر ۵۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همچنین واحد تولید منیزیت دانه بندی شده در شهرستان سربیشه با سرمایه گذاری ۴۲ میلیارد تومان افتتاح و آغاز به کار خواهد کرد.

 

فرهادی از افتتاح مجتمع آموزشی حیات طیبه بیرجند با اعتبار بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان خبر داد و افزود: در دهه فجر امسال فاز یک بیابان زدایی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان  در شهرستان طبس افتتاح می شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی با اشاره به آغاز عملیات گازرسانی  به ۲۰۵ روستا و پروژه های مسکن ملی با اعتبار ۳۴۵ میلیارد تومان در شهرستان های مختلف، اظهار کرد: پروژه تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب واحد تصفیه خانه فاضلاب شهر قاین با پیش بینی اعتبار  بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

 

فرهادی از کلنگ زنی واحد گلخانه بخش خصوصی  در شهرستان سربیشه  با سرمایه گذاری ۹۴ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر خبر داد و افزود: عملیات اجرایی احداث واحد طرح تولید دولومیت کلسینه و زینتر شده با پیش بینی سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومان در شهرستان سربیشه آغاز می شود.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر توجه به نقاط محروم و روستاهای دورافتاده در دستور کار قرار گرفته است، گفت: اکثر پروژه ها افتتاحی و کلنگ زنی دهه فجر امسال در چهار شهرستان مرزی معین‌های توسعه‌ای  استان خواهد بود.

 

گفتنی است، براساس تفاهم‌نامه‌ توسعه با محوریت محرومیت‌زدایی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان دستگاه معین شهرستان نهبندان، کمیته امداد امام خمینی (ره) دستگاه معین شهرستان سربیشه به ویژه بخش درح، بنیاد مستضعفان دستگاه معین شهرستان درمیان و مجموعه سپاه و بسیج سازندگی به عنوان معین شهرستان مرزی زیرکوه تعیین شدند.

 

 

کد خبر 1021056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha