محمد علی الحوثی: اوضاع انسانی یمن فاجعه بار است

عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که اوضاع انسانی در یمن فاجعه بار است و از شورای امنیت خواست در این خصوص به وظیفه خود عمل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن امروز شنبه (11 بهمن ماه) در صفحه توییتر خود از نمایندگان شورای امنیت خواست برای اطلاع از وضعیت انسانی اسف بار یمن به این کشور بیایند.

 

وی تاکید کرد:  وضعیت یمن به شرایطی رسیده که می‌ توان آن را «بزرگ ترین فاجعه بشری» توصیف کرد.

 

محمد علی الحوثی در ادامه از نمایندگان شورای اروپا خواست  مسئولیت انسانی خود را برای مقابله با گرسنگی، محاصره و تحریم ملت یمن بر عهده بگیرند.

 

العالم گزارش داد: عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

 

مقامات سعودی تاکنون چندین بار از تصمیم برای ایجاد آتش‌بس در یمن خبر داده‌اند؛ اما هیچ گاه از شدت حملات خود به یمن نکاسته و اقدامی برای کاهش یا رفع محاصره همه جانبه آن نکردند و در مواردی با بهره‌ب رداری از تاکتیک آتش‌بس بر حملات خود افزوده ‌اند.

کد خبر 1021220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha