استحاله فرهنگ غنی مردم ایران در راس تمام فعالیت های فرهنگی دوران پهلوی قرار داشت

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی بساط ابتذال و بی بند و باری افسار گسیخته پهلوی را برچید، گفت:استحاله فرهنگ غنی مردم ایران در راس تمام فعالیت های فرهنگی دوران پهلوی قرار داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام مهدی پودینه» پیش از خطبه های نماز جمعه مسجد جامع حمادیه اهل سنت زاهدان پیرامون موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان داشت: افزایش تعداد مسـاجد کل کشـور از 30هزار در سـال 1357 به 74هزار و 229 مسـجد در سـال 1397 و تأسـیس و تجهیـز 25944 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد تاسیس 7528 حسـینیه و گسـترش تعـداد  هیئـات مذهبـی به حـدود 100هزار هیئت، فقط بخش کمی از تشـکیل گروههای  توجهـی از گروههای فعـال مذهبـی اسـت. ایـن درحالـی اسـت کـه بخـش درخور خودجـوش فرهنگی مذهبـی، به صـورت محلـی فعالیت مـی کنند؛ بنابرایـن، آمار دقیقـی از ایـن تشـکلها در اختیـار نیسـت.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان ادامه داد: ایـن حجـم از تشـکلهای فعـال در قیـاس با دوران ستمشـاهی، خود نمایانگر عمق اهمیت ورزی جمهوری اسلامی بـه دیـن و اعتقادات مردم محسـوب می شـود.

 

پودینه یادآور شد: در دوران شاهنشاهی کثـرت صحنه هـای اهانت‌آمیز  به ارزش هـای اخلاقـی ایرانیـان و همجنس بازی وجود داشت این در حالی بود اگر همین اهانت ها و حرکت ها در دیگر کشورهای غربی ممنوع بود و با عوامل آن برخورد می کردند.

 

وی به  نفـوذ انگلیسی ها در خاندان پهلوی اشاره کرد و افزود: فســادهای بی شــمار دربــار و ترویــج بی بندوبــاری در اکثــر نقــاط کشــور، در دســتور کار حکومــت قــرار گرفــت و هم و غــم پهلــوی از بین بــردن اسلــام  در کشــور ایــران بــود.

 

مدیر  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ابتــذال و بی بندوبــاری افسارگســیختۀ پهلــوی، حتــی از کشـورهای اروپایـی نیـز بیشـتر بـوده کـه از مصادیـق آن می تـوان بـه جشـن هنــر شــیراز و ازدواج همجنس بــازان اشــاره کــرد.

 

پودینه یادآور شد: اسـتقلال فرهنگـی کشـور تـا بـه آن حـد ارتقـا یافـت کـه انقـلاب اسلـامی،ایـران را از کشـوری متأثـر از فرهنـگ مبتـذل غربـی در اواخـر دوران پهلـوی، بـه کشــوری مؤثــر در ســالهای اخیــر تبدیــل کــرده اســت. فرهنــگ غنــی کشــور کــه در ســایۀ انقلــاب اسلــامی رشــد و نمــود یافتــه، توانســته اســت در قلــب کشـورهای غربـی و اسـتعماری نفـوذ کنـد و دلهـای بسـیاری را مشـتاق تفکـر بنیانگـذار انقلـاب اسـلامی کـرده و باعث بیداری ملت های اسلامی شده است.

کد خبر 1021226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha