« امین موقوفات» مظهر مشارکت همگانی در مدیریت وقف است

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه حفظ وقف از ثبت آن مهمتر استگفت: امین موقوفات، مظهر مشارکت همگانی در مدیریت وقف است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ستارعلیزاده» در مراسم معارفه امنای موقوفات گیلان که امروز( شنبه، 11 بهمن) در اداره اوقاف استان در رشت برگزار شد گفت: خدمت به موقوفات ماندگار و از برترین ارزش های انسانی و الهی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به جایگاه ویژه امین در مفاهیم مربوط به وقف اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه اداره کردن موقوفات فاقد امین و یا اشتراک التولیه است که براساس ماده ۵ قانون تشکیلات سازمان اوقاف می‌تواند برای سامان بخشیدن به این موقوفات اشخاص متدین و معروف به امانت را به کار گیرد تا وضعیت موقوفات سامان یافته و بهره وری آن افزایش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه حفظ وقف از ثبت آن مهمتر است، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره موقوفات و رقبات متصرفی است تا ضمن کاهش تصدی گری سازمان اوقاف، نقش نظارتی این سازمان افزایش یابد.

 

علیزاده افزود: وقف اقیانوس بیکران خدمت به بشریت بوده و مانند پاک و زلالی است که هرگز خشک نمی شود.

 

وی یادآور شد: وقف ماناترین یادگار واقف است و برای نمونه موقوفه شیخ حسین عرب در منطقه امام زاده هاشم رشت 370 سال قدمت دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان وقف را از ارکان اقتصادی و فرهنگی جبهه اسلام خواند و خاطرنشان کرد: اداره موقوفات باید به دست امین ترین و مدیرترین افراد جامعه اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: امین موقوفات مظهر مشارکت همگانی در مدیریت و هدایت وقف است.

 

در پایان این مراسم حمید پورشفیع، محبوب تازش، مرتضی اسدی تمرین، محسن خودبین، محمد جواد سمشی پور و علی منصوری به عنوان امنای موقوفات محمد تقی خان گشت فومن، معصومه بابابی بندرانزلی، ناصرقلی خان امجدالدوله صومعه سرا، میرجلالی فومن، حاج حاکم نصیر رشتی و سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه معرفی شدند.

کد خبر 1021247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha