طرح شهید سلیمانی موثر در کاهش بیماری کرونا/ وضعیت آرامستان و تالارهای پذیرایی نگران کننده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و فرماندار کرمان هر یک در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان مطالبی بیان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدصادق بصیری شنبه (11 بهمن) در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، گفت: امروز جلسه ستاد ملی کرونا با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس با استانداران برگزار شد و وزارت بهداشت گزارشی از وضعیت جهان و کشور ارائه کرد.

 

 

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افزود: همچنان این ویروس مخصوصاً به شکل جهش یافته تاخت و تاز دارد و کشورهای آمریکا، برزیل، هند و اسپانیا بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را به خود اختصاص دادند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه در کشور ما تاکنون بیش از یک میلیون نفر مبتلا و 57 هزار نفر و 800 نفر فوتی ناشی از ویروس کرونا ثبت شده؛ ادامه داد: باید خدا را شاکر باشیم که وضعیت کشور سیر نزولی را طی می کند اما نگران افزایش تست های سرپایی هستیم.

 

 

 

بصیری با اشاره به اینکه بیشتر شدن تست های سرپایی زنگ هشداری است که ممکن است بعدها بستری ها و مرگ و میرها را بیشتر کند، اظهار کرد: فعلاً وضعیت خوب است و فقط بعضی شهرهای نوار شمالی کشور در وضعیت نارنجی و بقیه استان ها در وضعیت های زرد و آبی قرار دارند.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان به جز شهرستان های بافت، کرمان، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک که در وضعیت زرد بودند بقیه در وضعیت آبی هستند و طبق معمول به شهرهایی که توانستند تغییر وضعیت و شرایط بدهند خسته نباشید گفته و از آن ها تقدیر می کنیم.

 

 

 

بصیری در پایان گفت: از مسئولین شهرستان های جیرفت، کوهبنان و منوجان که توفیق یافتند با همکاری بین بخشی و مردم از وضعیت زرد به آبی تغییر وضعیت پیدا کنند تقدیر می کنیم و همچنین شهرستان شهربابک هم از آبی به زرد جا به جا شده که یادآوری می کنیم تا اقدامات بیشتر و جدی تری در این زمینه داشته باشند.

 

 

 

علی بابایی در این جلسه با بیان اینکه تاثیر طرح شهید سلیمانی در کاهش بیماری در استان بسیار خوب بوده است، گفت: متاسفانه عادی انگاری در سطح شهر اتفاق افتاده و مردم فکر می کنند وضعیت کرونا رو به بهبود است و شاید وضعیت شکننده را مد نظر نداشته باشند.

 

 

 

فرماندار کرمان افزود: یکی از آسیب های جدی در آرامستان شهر کرمان در عصرهای پنجشنبه است که باید تصمیم جدی برای آرامستان شهر کرمان بگیریم و پیشنهاد ما این است که 2 هفته پنجشنبه ها از ساعت یک بعدازظهر اجازه ورود به آرامستان را ندهیم.

 

 

 

وی ادامه داد: در خصوص عادی انگاری پیشنهاد این است که با یک رویکرد جدید در سطح شهر محتواهای دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر اینکه ویروس کرونا از بین نرفته و این ویروس در حال انتشار است را به طور جدی به مردم اطلاع کنیم تا مردم بدانند وضعیت خوب نیست.

 

 

فرماندار کرمان در خصوص تالارهای پذیرایی در سطح شهر کرمان هشدار داد و گفت: متاسفانه تعدادی از تالارها رعایت حد نصاب را نمی کنند و باید در این خصوص فکری بکنیم.

کد خبر 1021267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha