لزوم ایجاد فرصت مطلوب برای حضور تولید کنندگان واقعی فارس در سامانه «ستاد»

مبینی گفت: باید با ایجاد تدابیر لازم توسط متولی سامانه «ستاد» برای حضور تولید کنندگان و تامین کنندگان واقعی، تولید کنندگان غیر واقعی و دلالان از این سامانه حذف شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ساسان مبینی»، امروز (شنبه 11 بهمن) در جلسه تخصصی بررسی راهکارهای مشارکت بیشتر بخش خصوصی و واحدهای تولیدی استان در سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) گفت: باید فرصتی فراهم شود تا حضور فارس در سامانه تدارکات الکترونیک دولت تقویت شود.

مدیر کل دیوان محاسبات فارس افزود: در حال حاضر حضور فارس در سامانه «ستاد» به نسبت سهم آن غیرفعال است و حتی استان هایی که دیرتر از فارس در این سامانه حاضر شده اند از فارس جلوتر هستند.

وی اضافه کرد: در این سامانه که در قانون برنامه ششم توسعه به تصویب رسیده است، قانون احکام دائمی، قوانین برنامه و قانون مالیات مستقیم، سامانه «ستاد» کاملا قانونی شد.

مبینی تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی و بخش عمومی باید خرید کالا و خدمات خود را از طریق سامانه «ستاد» انجام دهند و فراخوان، مناقصه‌ها و مزایده‌های خود را در این سامانه قرار داده و کالا و خدمات را نیز از طریق تامین کنندگانی که در سامانه ثبت نام کرده‌ و در سامانه حاضر هستند، تامین کنند.

مدیر کل دیوان محاسبات فارس تصریح کرد: وضعیت فارس در این سامانه در زمان آزمایشی بودن سامانه مطلوب و دستگاه‌های دولتی و خریداران و شماری از تامین کنندگان نیز در آن حضور داشتند اما اکنون تمام دستگاه‌های دولتی و بخش عمومی استان فارس که از طریق سامانه خریدار و متقاضی دریافت کالا و خدمات هستند در سامانه حضور دارند اما تامین کنندگان بخش خصوصی استان که باید کالا و خدمات مورد نیاز را تامین کنند حضور فعالی ندارند.

وی ادامه داد: برای رفع این وضعیت باید دستگاه های دولتی و بخش عمومی، کنترل کیفیت و قیمت اقلام خریداری شده خود و پرداخت به موقع مطالبات تامین کنندگان را در دستور کار قرار دهند و تامین کنندگان بخش خصوصی نیز باید حضور فعالتر در سامانه داشته باشند و کیفیت کالای خود را ارتقا دهند.

مبینی با تاکید بر لزوم حذف تولید کنندگان غیر واقعی و  دلالان از سامانه «ستاد» گفت: باید تدابیر لازم توسط متولی سامانه برای حضور تولید کنندگان و تامین کنندگان واقعی در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی و بخش عمومی برای آن دسته از بخش خصوصی که در تامین کالا و خدمات شرکت دارد نیز باید در پرداخت به موقع مطالبات بخش خصوصی حمایت لازم را داشته باشد.

کد خبر 1021279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha