زنگ خطر شیوع مجدد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

کلانتری گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ۱۱ درصد کاهش یافته که این مهم زنگ خطر شیوع مجدد کرونا در استان را به صدا درآورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۱۱ بهمن ماه) در یکصد و هفدهمین نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یاسوج، اظهار کرد: با کار جمعی و همت مردم، استان در شاخص های تعداد بستری ها در کشور و جهان به وضعیت خوبی دست یافته است.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و ۳۵۰ مصوبه در نشست های ستاد استانی کرونا در استان تصویب شد، با این وجود هم اینک به علت برخی سهل انگاری ها در سطح بازار، مطب ها، حمل و نقل درون و برون شهری، آرامستان ها، پیشخوان ها و غیره وضعیت شکننده بوده و امکان خیز مجدد کرونا وجود دارد.
 

وی تصریح کرد: مراسم های تشییع جنازه در استان با این حجم از جمعیت شوکه کننده بوده و در مرکز استان، شهرستان کهگیلویه و سایر شهرستان ها با وجود هشدارها هنوز برخی ها با بی توجهی در این مراسم ها شرکت می کنند.
 

کلانتری عنوان کرد: نقطه عطف تاریخ در ایران ۲۲ بهمن است با این وجود به صلاحدید ستاد ملی کرونا این راهپیمایی عمومی برگزار نمی شود و مجازی خواهد بود.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه الگوی مردم در مملکت باید رهبر معظم انقلاب باشد، یادآور شد: ایشان در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) به تنهایی می نشیند و عزاداری می کنند که این شیوه و رویکرد الگوی بسیار خوبی است.
 

وی ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان ۱۱ درصد کاهش یافته که این مهم زنگ خطر شیوع مجدد کرونا در استان را به صدا درآورده است.
 

کلانتری تاکید کرد: ویروس جهش یافته جدید تا نزدیکی استان ورود پیدا کرده و امکان وجود آن در استان نیز وجود دارد.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح شهید سلیمانی در استان به خوبی اجرایی شده، اما باید هنوز بیشتر از ظرفیت این طرح استفاده ببریم. 
 

وی با اشاره به اینکه به پاس زحمات شبانه روزی مجموعه بهداشت از نیروهای این بخش  در سطح استان تجلیل می شود، یادآور شد: نمایشگاه عمومی در سطح استان برگزار نخواهد شد.
 

کلانتری از موافقت سازمان هلال احمر برای واگذاری زمين جهت احداث پد هلیکوپتری در استان خبر داد.

کد خبر 1021292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha