اطلس فرهنگی استان البرز با هدف سیاست گذاری فرهنگی تدوین می شود

مقدم با اشاره به اهمیت سیاست گذاری فرهنگی در استان البرز گفت: اطلس فرهنگی استان البرز به با هدف تدوین و جمع آوری داده های فرهنگی و هنری اعم از مجتمع های فرهنگی، کتابخانه ها، مساجد، مدارس و تمامی حوزه ها در قالب پژوهش تدوین می شود.

رئبه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « ناصر مقدم» طی نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز که شنبه ۱۱ بهمن در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد گفت: برخورداری از اطلاعات کافی داده ها یکی از مطالب با اهمیت به منظور برنامه ریزی جامع در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری است. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: از جمله اقدامات انجام شده در نشست های شورای فرهنگ عمومی استان البرز طی سال ۹۲، تدوین اطلس فرهنگی استان البرز است.

 

به گفته مقدم، اطلس فرهنگی استان البرز به واقع تدوین و جمع آوری داده های فرهنگی و هنری اعم از مجتمع های فرهنگی، کتابخانه ها، مساجد، مدارس و تمامی حوزه ها در قالب پژوهش است.

 

وی با اشاره به اهمیت سیاست گذاری فرهنگی در راستای تدوین اطلس فرهنگی استان بیان کرد: داده های اطلاعاتی در قالب یک فرآیند مدون سیاستگذاری با سرعت بالا و هزینه کم جمع آوری می شوند. 

 

وی اظهار کرد: از دیگر نکات قابل تأمل به منظور تدوین اطلس فرهنگی استان البرز تحلیل اطلاعات و داده های فرهنگی با هدف پردازش به آسیب ها با توجه به نیاز فرهنگی استان است.

 

مقدم بیان کرد: متنساب با طرح ریزی های انجام شده به منظور تدوین اطلس فرهنگی استان البرز، وضعیت فرهنگی حال حاضر استان البرز از حیث مناطق مختلف جغرافیایی، اقوام و گروه های قومیتی بررسی و تحلیل می شود.

 

لازم به ذکر است طی این نشست اداری، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به منظور تدوین پروژه اطلس فرهنگی استان البرز تخصیص داده شد. 

 

 

کد خبر 1021397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha