تندباد در شهرستان نیر به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید

محمدی گفت: تندباد شدید که از عصر دیروز ۱۱ بهمن استان اردبیل را درنوردید در شهرستان نیر به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: تندباد شدید که از عصر دیروز 11 بهمن استان اردبیل را درنوردید در شهرستان نیر به 101 کیلومتر بر ساعت رسید.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: وزش بادهای جنوبی شدید تا عصر امروز 12 بهمن ماه در مناطق مختلف استان اردبیل ادامه خواهد داشت.

 

این مقام مسئول یادآور شد: طبق گزارش های واصله تندباد در شهرستان اردبیل 97 کیلومتر بر ساعت، فرودگاه اردبیل 90 کیلومتر بر ساعت، شهرستان سرعین 79 کیلومتر بر ساعت، شهرستان نمین 82 کیلومتر بر ساعت و شهرستان مشگین شهر 65 کیلومتر بر ساعت بیشترین وزش باد را طی این مدت را سپری کرده اند.

 

محمدی خاطر نشان کرد: البته این وزش باد سبب کولاک در گردنه های برفی استان و موجب اختلال در رفت و آمد خودروها نیز شده است.

 

وی افزود: اختلال در عملیات پرواز، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی استان به ویژه جاده های سرچم و حیران، ذوب شدن برف در کوه های استان و احتمال رخداد بهمن، آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها، تابلوها بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه های ساختمانی، احتمال شکستن درختان فرسوده از دیگر آسیب های این وزش باد بود.

 

مدیر کل هواشناسی استان تاکید کرد: توصیه می شود تا شهروندان از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند و نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از ساختمان های نیمه کاره را مدنظر قرار دهند.

 

کد خبر 1021480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha