فعالیت‌های کمیته امداد در راستای برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید استان یزد

شجاعان از اعطای بیش از یک هزار وام قرض الحسنه به نیازمندان در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه رویکرد کنگره بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید استان خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: کمیته امداد استان یزد به‌عنوان یکی از اعضای کمیته محرومیت‌زدائی کنگره 4000 شهید والامقام استان، همکاری و همراهی لازم را با فرمانداری‌ها و سپاه الغدیر یزد به‌منظور تحقق برنامه‌های این کنگره به عمل می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه کمیته محرومیت‌زدائی در کنار کمیته‌های ۲۱ گانه ستاد اجرایی کنگره تشکیل‌شده است، افزود: ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی، مرمت و تکمیل خانه محروم، ساخت سرویس بهداشتی و حمام، ساخت مسکن محرومین، تأمین و توزیع جهیزیه، تهیه و توزیع سبد ورزشی محلات و روستا، توزیع سبد آموزشی مدارس، تهیه و توزیع سبد معیشتی و تهیه سبد کالا ویژه محرومین ازجمله برنامه‌های موردنظر این کمیته است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان بخشی از فعالیت‌های کمیته امداد در کمیته محرومیت‌زدائی، تصریح کرد: از آغاز فعالیت کمیته محرومین زدایی تاکنون به‌منظور تأمین گوشت برای معیشت نیازمندان 5110 رأس گوسفند به ارزش 12 میلیارد و 264 میلیون تومان ذبح و قربانی و در بین خانواده‌ها توزیع‌شده است، 40 تن میوه نیز به ارزش 280 میلیون تومان تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

وی ادامه داد: تاکنون برای 3000 نفر از فرزندان ایتام و محسنین با سرانه ماهیانه 50 هزار تومان حامی یابی انجام‌شده است که تا زمان برگزاری کنگره به 4000 نفر افزایش خواهد یافت، همچنین نسبت به تأمین جهیزیه و کمک به امر ازدواج 500 نیازمندان با مبلغ 6 میلیارد تومان اقدام شد.

شجاعان افزود: در همین راستا 114 مورد سرویس بهداشتی با مبلغ 800 میلیون تومان برای نیازمندان ساخت و بهسازی شده است که این تعداد نیز به 200 مورد افزایش داده می‌شود، 109 مورد ساخت و بهسازی حمام با مبلغ 900 میلیون تومان نیز انجام‌شده است که به تعداد 200 مورد افزایش داده می‌شود.

شجاعان افزود: اعطای 1000 مورد وام قرض‌الحسنه به نیازمندان با مبلغ پنج میلیارد و پانصد میلیون تومان نیز از دیگر اقدامات کمیته امداد در راستای برگزاری کنگره 4000 شهید استان یزد است که در قالب کمیته محرمیت زدایی انجام شد

کد خبر 1021486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha