مدارس چادری در مناطق عشایری تبدیل به کانکسی می شود

سیفی گفت: مدرسه کانکسی مجهز به پنل خورشیدی و همین طور اتاقک برای استراحت معلم و مجهز به سرویس بهداشتی بهتر از سازه های ساختمانی در مناطق عشایری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر محمدرضا سیفی یکشنبه (12 بهمن) در مراسم نواختن زنگ انقلاب از زادگاه حاج قاسم در روستای قنات ملک ضمن تبریک آغاز جشن های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم همه ما بتوانیم سربازانی همچون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای نظام جمهوری اسلامی باشیم.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش عشایری کشور و معاون وزیر بیان کرد: سردار سلیمانی اول از همه اعتماد کرده و بعد باور کرد و رفت و معتقد شد و ما برکات وجود ایشان را می بینیم در این که در یک فضای باز و در موقعیت آسوده می توانیم مراسم برگزار کنیم.

 

 

وی ادامه داد: اگر سردار سلیمانی نبود مطمئن باشید به این آرامش و این شرایطی که الان داریم، نمی رسیدیم و کشور ما دچار آشفتگی می شد لذا برکات حضور سردار سلیمانی حتی بعد از شهادتش هم تداوم داشته و دارد.

 

 

سیفی اظهار کرد: تعلیم و تربیت کشور مدیون سردار سلیمانی عزیز است زیرا وقتی دقت می کنیم می بینیم از منطقه عشایری شخصی در جهان اسلام و کشورهای مختلف منطقه ورود پیدا می کند که سران کشورهای اروپایی و غربی از وجود او به لرزه می افتند و هراس دارند و در کاخ های خودشان نمی توانند آرام بگیرند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: ما امیدوار هستیم که هر کدام از دانش آموزان عزیز بتوانند سردار سلیمانی را الگوی خود قرار دهند و شرایطی پیش آید که عشایر که ذخیره انقلاب هستند به درجاتی از رفاه، امنیت و آسایش به خصوص در زمینه آموزش و پرورش برسند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش عشایری کشور با اشاره به جلسه مقام معظم رهبری با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و اشاره ایشان به عدالت آموزشی بیان کرد: باید دانش آموزان در دورترین نقطه مرزی کشور با منطقه شمالی شهر تهران به صورت برابر و یکسان از امکانات و کیفیت آموزشی برخوردار باشند نه اینکه در یک منطقه برای آموزش دانش آموزان محروم سرباز معلم بفرستیم اما در یک منطقه معلم سوار آمبولانس بشود تا از ترافیک عبور کند برای اینکه به مدرسه خاصی رسیده و به دانش آموزان آموزش دهند.

 

 

وی با ابراز امیدواری از اینکه شرایط کشور به گونه ای شود که همه دانش آموزان به صورت مساوی از امکانات کشور بهره مند باشند، ادامه داد: دانش آموزی که در این منطقه قرار دارد از فرهنگسرا، سینما و حتی پدر و مادر باسواد هم برخوردار نیست و این نابرابری آموزشی است.

 

 

سیفی اظهار کرد: در حال حاضر در کشور جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا 218 هزار دانش آموز عشایری در 27 استان کشور مشغول تحصیل هستند و این تعداد دانش آموز در 6 هزار مدرسه حضور دارند که هزار و 700 مدرسه به صورت سیار و نیمه سیار است.

 

 

وی افزود: اولویت اول آموزش و پرورش در سه سال گذشته این بوده که هر چقدر می تواند تعداد دانش آموزان دختر عشایری را بالا ببرد و به نظر ما اگر دانش آموزان دختر بتوانند شرایط تحصیلی مناسب داشته باشند باعث توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

 

 

معاون وزیر با اشاره به اینکه گسترش، بهسازی و آماده سازی مدارس شبانه روزی هم یکی از اولویت های ما است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم مخصوصاً در سرانه دانش آموزان در این استان محروم که بیشترین تعداد دانش آموزان شبانه روزی را دارد، کاری انجام دهیم.

 

 

وی با ابراز امیدواری بر اینکه مدارس چادری کشور تبدیل به مدارس کانکسی شود، تصریح کرد: مدرسه کانکسی مجهز به پنل خورشیدی و همین طور دارای اتاقک برای استراحت معلم و مجهز به سرویس بهداشتی بهتر از سازه های ساختمانی است.

 

 

سیفی ادامه داد: درست است که هزینه این کانکس ها خیلی بالا است اما تعداد دانش آموزان عشایری کم است و پراکندگی دارند و در مکان های صعب العبور هستند و از طرفی هم ساخت بنای ساختمانی در آن مناطق به صرفه نیست زیرا ممکن است به خاطر خشکسالی و یا تر سالی مسیر کوچ عشایر عوض شود و آن مدارس کارایی خود را از دست بدهند.

 

 

وی افزود: ما امیدوار هستیم که به زودی مدارس چادری منطقه به مدرسه کانکسی تبدیل شوند و این هم به همت و تلاش شما بر می گردد و امیدواریم هم ما و هم شما بتوانیم از برکات وجود سردار سلیمانی در زندگی شخصی خود استفاده کرده و مانند ایشان مرد میدان باشیم و به دانش آموزان خدمت کنیم.

کد خبر 1021617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha