بیت تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی در خمین گلباران شد

همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به ایران، بیت تاریخی ایشان در خمین گلباران شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، همزمان با ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی رهبر کبیر انقلاب به ایران اسلامی، بیت تاریخی ایشان در شهرستان خمین با حضور مردم و مسئولان گلباران و عطر افشانی شد.

 

در این مراسم امام جمعه خمین ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تبیین ارزش های انقلاب اسلامی در بین نسل جوان و نوجوان امری ضروری است.

 

حجت الاسلام سید « علی‌حسینی‌پور» افزود: نظام مقدس ایران اسلامی به برکت انقلاب، امروز بعد از گذشت بیش از 40 سال از عمر با برکت خود همواره مقتدرتر از گذشته در مسیر آرمانهای امام و شهدا و انقلاب حرکت می کند.

 

وی به جایگاه امروز ایران اسلامی در دنیا و این جایگاه قبل از انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: امروز ایران اسلامی سرفراز و قدرتمند است و این جایگاهی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا به دست آورده باید برای نسل جوان تبیین شود.

 

برگزاری بیش از 150 عنوان برنامه در زادگاه امام خمینی

 

«احمد طهرانی» نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و دوران انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلابی عظیم بود که نه تنها در ایران اسلامی بلکه الگویی برای سایر آزادی خواهان جهان شد.

 

فرماندار خمین در بخش دیگری از سخنان به شیوع ویروس کرونا و مشکلات به وجود آمده در این راستا اشاره کرد و افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص کشور، امسال این مراسم با حضور شمار محدودی از مسئولان و مردم انقلابی برگزار شد به دلیل اهمیت سلامت افراد بیشتر برنامه‌های دهه فجر امسال در زادگاه امام راحل در بستر فضای مجازی  و رسانه ها برگزار می شود .

 

وی با اشاره به اینکه به منظور گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی، هنری و  اجتماعی در خمین تدارک دیده شده است، ادامه داد: این برنامه ها بیشتر با بهره گیری از فضای مجازی برگزار می شود و برنامه های حضوری نیز با تعداد محدود و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول نواختن زنگ انقلاب، گلباران قبور شهدای خمین، گلباران بیت تاریخی امام (ره)، و بهره برداری از شماری ازطرحهای صنعتی، علمی و عمرانی  را از جمله برنامه های نخستین روز از دهه فجر در شهرستان خمین دانست.

 

طهرانی اضافه کرد: امید است با بهره برداری از این طرح ها بتوانیم گامی موثر در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و کمک به نیازمندان و محرومین داشته باشیم.

 

فرماندار شهرستان خمین دهه فجر را فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب در جامعه دانست و بیان کرد: نسل جوان و نوجوان امروز باید با این دستاوردها به خوبی آشنا شوند و بدانند که هدف از این انقلاب چه بوده و امروز به برکت انقلاب در چه جایگاهی ایستاده ایم.

 

کد خبر 1021755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha