مرجعیت و همراهی مردم ۲رکن مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: انقلاب اسلامی با نیروی نظامی پیروز نشد، بلکه با پشتوانه و اتکا به مردم شریف ایران عزیز به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقرمحمدی لائینی» امروز(12بهمن) در دیدار مدیران مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان مازندران با اشاره به گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر و یوم الله ۲۲ بهمن و سالروز خجسته میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و امام راحل (ه)، گفت: خدا را شاکریم که شاهد دهه فجر دیگری از آن پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی هستیم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب می‌بینیم چه افرادی که در این مسیر بودند ولی عاقبت بخیر نشدند زاویه گرفتند نقطه مقابل قرار گرفتند به دشمن پیوستند از آشوبگران و آتش بیاران معرکه شدند و از سوابق انقلابی خود فاصله گرفته و اظهار ندامت و عذرخواهی کردند.

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: خوشحالیم که هنوز در مسیر  انقلاب هستیم که تحت ولایت مطلقه امام هستیم استکبار و نظام سلطه را دشمن می‌دانیم و از وجود نازنین امام راحل و مقام معظم رهبری و شهیدان بهره‌مند هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، عنوان کرد: این انقلاب منطقه را فرا گرفته و در حال گسترش است، عراق، یمن، افغانستان و سوریه همه چا نفرت نسبت به آمریکا و نگاهی مثبت به جمهوری اسلامی حاکم است.

 

وی اضافه کرد: تا به امروز ۷ رئیس جمهور آمریکا به گورستان رفتند ولی انقلاب ۴۲ ساله شد، چه خط و نشانه‌هایی که کشیدند، باید خودمان را به خدا بسپاریم حالا هم شخصیت‌های حقیقی انسان‌ها هر کدام و هم جایگاه‌ها ظرفیتی دارند همچون حضرت امام خمینی(ره) که امروز سالگرد بازگشت ایشان به مهین اسلامی است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: ویژگی‌ها و فقه عمیقی که امام داشت، علم وافر و شجاعت بی‌نظیرش، بصیرت و زبان گویایش و اسلام شناسی راستینش که اسلام ناب را از اسلام آمریکایی تشخیص داد، توان و قدرت مدیریتی و رهبری‌اش با هم جمع شد که در طول تاریخ بی نظیر شده است.

 

وی ادامه داد: از طرف دیگر مرجعیت دین که خودش یک ظرفیت فوق العاده ای است، اگر این حضرت امام، خودش مرجع تقلید نبود کاری نمی‌توانست بکند، اینکه میلیون‌ها انسان مقلد یک فقیه بشوند خودش قدرت عظیمی است، امام اگر مرجع نبود همچین انقلابی را نمی توانست به‌وجود بیاورد؛ تلفیق این دو ظرفیت این معجزه را ایجاد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: باید از همین الان در فکر مرجعیت آقای خامنه‌ای باشیم اگر مرجع نشود جا نمی‌افتد، شخصیت حقیقی امام که رقم زننده این انقلاب بود یک ظرفیت است، نتیجه تبدیل به انقلاب اسلامی شد و ظرفیت سوم جایگاه ولایت فقیه و رهبری سیاسی در رأس حکومت را ایجاد کرد‌.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز دنیا در مقابل عظمت مقام معظم رهبری حرفی برای گفتن ندارد، هر سه ظرفیت مذکور مربوط به حوزه است که باید انسان‌هایی تربیت کند که دانش و علمشان در علوم حوزوی بالا، با اعتماد به‌نفس و با بصیرت، شجاعت و شهامت باشند تا طلاب آموزش قوی ببیند و از قدرت بیان و شهامت بالایی برخوردار باشند‌.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه اظهار کرد: دشمنان برای اینکه جایگاه مرجعیت را نفوذی‌های آن‌ها تصاحب کنند برنامه‌هایی دارند، تصمیم سازی برای جدایی مرجعیت از انقلاب همواره در حال انجام است، تلاش فراوان دارند تا هر سه ظرفیت از ما گرفته شود.

 

وی تاکید کرد: مسئولیت نهادهای حوزوی سنگین است، همه ما باید متحد و منسجم باشیم و نگذاریم دشمنان نفوذ و رسوخ پیدا کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد: بصیرت، تقوا، آموزش و پژوهش طلاب ضرورت دارد، بالاترین نقطه قدرت و اوج علم و مقامات دینی در رده‌های پایین‌تر باید در خدمت انقلاب باشند.

کد خبر 1021879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha