سالانه ۹۰ هزار تن  فرآورده های دامی توسط عشایر ایلام تولید می شود

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: سالانه ۹۰ هزار تن فرآورده های دامی توسط عشایر ایلام تولید می شود.

«فرشاد یاسمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: جامعه عشایری استان از نظر جمعیتی در رتبه ششم کشوری معادل 5  درصد جمعیت عشایر کشور را به خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: استان ایلام به دلیل وجود آب و هوای مناسب مراتع غنی ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار با جمعیتی معادل 60 هزار نفر به صورت کوچنده و نیمه کوچنده با ظرفیت دامی یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام در استان ایلام به امر دامپروری و صنایع جانبی کشاورزی مشغول فعالیت است.

 

وی اضافه کرد: از مهم ترین تولیدات دامداران عشایر استان می توان به تولید سالانه 90 هزار تن شامل گوشت قرمز ، پشم، کشک، روغن محلی، شیر و سایر فراورده های لبنی و همچنین صنایع دستی و سایر محصولات زراعی و باغی اشاره کرد.

 

یاسمی گفت: از نظر اقتصادی نزدیک به ۶۰ درصد گوشت قرمز استان ،  ۳۵ درصد صنایع دستی و ۲۵ درصد پروتئین و ۵درصد محصولات زراعی و باغی استان توسط عشایر تولید می‌شود.

 

مدیرکل امور عشایر استان ایلام خاطرنشان کرد: برای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز ، ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به استان اختصاص داده شده که به عشایر علاقمند که زندگی کوچروی و پرواربندی دارند پرداخت می‌شود.

 

 

 

کد خبر 1022119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha