اسلام، نظام حقوقی مستقلی را برای زن به عنوان نیروی فعال در جامعه وضع نمود

رمارم گفت:امروز استقلال زن به عنوان هویتی خودکفا یکی از دستاوردهای مدرنیته محسوب می شود اما مفتخریم که اسلام در میانه فرهنگ بدوی اعراب جاهلی نظام حقوقی مستقلی را برای زن به عنوان نیروی فعال در جامعه وضع نمود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «شهناز رمارم» امروز (۱۳ بهمن) در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد گفت: امروز استقلال زن به عنوان هویتی خودکفا و برخوردار از امتیازات ناشی از سعی و تلاش برابر یکی از دستاوردهای مدرنیته محسوب می شود اما مفتخریم که اسلام در میانه فرهنگ بدوی اعراب جاهلی نظام حقوقی مستقلی را برای زن به عنوان نیروی فعال در جامعه وضع نمود.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد با صرفنظر از کج اندیشی ها و برداشت های ناروایی که به نام اسلام بعضا از تریبون های رسمی ترویج می شود قرآن کریم زن را نه تنها تابعی از وجود مرد نمی داند بلکه زنان را صاحبان حق و مالک سعی و تلاش خود و شایسته برای برخورداری از تمام مناصب و امتیازات جامعه در ردیف مردان و هم پای آنان به شمار می آورد.

 

وی ادامه داد:نامگذاری روز زن توسط امام خمینی (ره) برای پاسخگویی قدرت به خواسته های بر حق زنان برای استیفای حقوق اجتماعی از دست رفته آنها و ایجاد بستری مناسب برای رشد و شکوفایی استعداد‌های زنان در ابتدای انقلاب فراهم نمود.

 

رمارم گفت:بیایید با الهام از این دیدگاه برای رفع هرگونه تبعیض جنسیتی و محرومیت های برخواسته از افکار ارتجاعی و البته ناسازگار با آموزه های اسلام مقابله کنیم و به مبارزه زنان آزادیخواهی که در طول تاریخ و در گستره تمام کشورها و در جغرافیای ایران عزیز برای استیفای حقوق از دست رفته خود و دیگر زنان جامعه متحمل آزارهای فراوان، به نام قانون یا به بهانه سنت ها شده اند ارج نهیم و روز میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) را به عنوان نماد عاطفه، تلاش، پاکدستی و صداقت گرامی بداریم

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد اظهارکرد:محروم نمودن یک جامعه از نیمی از نیروی آماده برای پذیرش مسئولیت‌های خطیر علاوه بر آنکه نیل به توسعه متوازن را عملا ممتنع و ناممکن می نماید، آسیب های فراوانی برای دخترانی که همه تلاش و توان خود را برای فردایی بهتر به صحنه آورده و امید دارند تا از این رهگذر هم جایگاه متعالی و مناسب خود را بدست آورند و هم در ساخت جامعه ای توسعه یافته ایفای نقش نمایند، وارد خواهد کرد.

 

وی افزود:آمار درخشان و در خور تحسین فزونی دختران تحصیلکرده در تمامی رشته های فنی، مهندسی، پزشکی، علوم تجربی و علوم انسانی این پیام صریح را به تصمیم سازان جامعه می دهد که دختر و زن ایرانی آماده است تا بدون محدودیت و تبعیض سکان مدیریت کشور را در تمامی سطوح در اختیار بگیرد.

 

رمارم ادامه داد:از این رو محروم کردن آنان در جایگاه ها و یا رشته های خاص و تعیین شرایط بدون مبنا و یا ترجیح دادن مردان در شرایط مساوی، فاقد هرگونه استدلال علمی و منطقی و هرگونه توجیه و پوشش دینی و شرعی است و البته زنان این مبناهای نادرست را نمی پذیرند، مادامی که نگاه جنسیتی سلطه خود را از افکار متحجرانه برخی تصمیم گیران جامعه برندارد کانون آسیب به زنان و دختران فعال است.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد گفت:نمونه آن همین آسیب های اجتماعی رو به رشد در جامعه زنان است، اگر می خواهید جامعه ای را نابود کنید زنان جامعه را نابود کنید. اگر پیرو فرمایشات معمار کبیر انقلاب امام خمینی و رهبری معظم انقلاب این نگاه متحجرانه به زن و جایگاه وی برداشته شود قطعا خواهیم دید انرژی آزاده شده نیمی از جامعه چه تحولات شگرفی در توسعه و بازسازی ایران اسلامی بر جای خواهد گذاشت.

 

وی بیان کرد:اینکه زن را صرفا در جایگاه خانه داری و تربیت فرزند بشناسیم و با این دیدگاه جامعه را بخواهیم اداره کنیم مطمئنا این نگاه ره به ترکستان می برد، سرمایه های اجتماعی این کشور خرج توانمندسازی و مهارت اندوزی در زنان شده است اما ندیدن این توانمندی ها و ندیدن زنان جامعه و انحصار زنان در چارچوب خانه و توجه نکردن به فرمایشات بزرگان دینی و رهبران انقلاب منجر به این شده است که هزاران میلیارد برای کاهش آسیب های اجتماعی هزینه شود و ره نبرد به جایی نبریم.

 

رمارم اظهارکرد:نتیجه این شده است که زنان جوان و سرپرست خانوار لقمه نانی را از دل سطل های زباله و جمع آوری ضایعات در این شهر بدست بیاورند، آیا تن کسانی که زن را این گونه تعریف می کنند نمی لرزد هنگامی که کلیپ دختر ۲۵ ساله ای منتشر می شود که می گوید من حاضرم از دل زباله ها هزینه خودم و پدرم را تأمین کنم اما حاضر نیستم شرافتم را به بازی بگیرم.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد گفت:اینکه هر روز آمار طلاق و سن ازدواج بالا می رود چه زنگ هایی را به صدا درآورده؟ چرا نمی شنویم؟ چرا نمی بینیم این همه توانمندی را؟ یک بار دیگر یادآور می شوم که حضور توفنده و سازنده دختران و زنان ایرانی علاوه بر آنکه خانه ای پر از عشق و صفا و فرزندانی در تراز ایران تربیت می کند، قادر است بسیاری از معضلات کنونی را با سرانگشت دقت، تلاش، پاکدامنی، پاکدستی و مدیریت شایسته خود حل کند .

 

 

کد خبر 1022148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha