شنبه های باکتاب در کانون آیه تطهیر به ایستگاه نهم رسید

سه شنبه های باکتاب عنوان ویژه برنامه ای از زیر مجموعه های رواق کتاب شبستان فرهنگ طرح ایران قوی است که برای نهمین هفته متوالی در کانون فرهنگی هنری آیه تطهیر شهرک مسکونی برق آبشورک اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، با شیوع کروناوبروس و ضرورت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در راستای جلوگیری از همه گیری بیماری کووید 19، برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب طرح ملی ایران قوی در قالب شبستان ها و رواق های مختلف در بستر فضای مجازی ادامه پیدا کرد.

 

« سه شنبه های باکتاب » یکی از برنامه های زیرمجموعه رواق کتاب شبستان فرهنگ طرح ملی ایران قوی است که روزهای شنبه هر هفته به همت کانون های فرهنگی هنری در دو بخش فضای مجازی و همچنین با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت محدود در شبستان مساجد اجرا می شود.

 

کانون فرهنگی هنری آیه تطهیر شهرک مسکونی برق آبشورک بندرعباس یکی از کانون های مجری سه شنبه های با کتاب می باشد که این برنامه را به صورت منظم در 9 هفته متوالی اجرا کرده است.

 

« محسن هرمزی بندری »، مدیر کانون فرهنگی هنری آیه تطهیر از مطالعه و کتابخوانی به عنوان عامل اصلی ارتقاء سطح دانش و آگاهی افراد یاد کرد و گفت: مطالعه کتاب های مفید در تربیت افراد و هدایت جامعه به سوی فلاح و رستگاری بسیار مفید است.

 

وی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را لازمه ارتقاء فرهنگی جامعه دانست و افزود: ویژه برنامه « سه شنبه های باکتاب » با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آیه تطهیر ادامه داد: کارگروهی متشکل از امام جماعت، مدیر کانون، فرمانده پایگاه بسیج، رئیس هیات امنا مسجد و مسئول واحد خواهران کانون تشکیل شده وهر هفته کتاب مفیدی را انتخاب می کنند که در و بخش فضای مجازی و همچنین در بین الصلاتین به نمازگزاران معرفی می شود.

 

وی عنوان کرد: نهمین هفته ویژه برنامه شنبه هاي کتاب نیز به همت واحد فرهنگی کانون آیه تطهیر برگزار شد و کتاب انتخاب شده کارگروه به نوجوانان و جوانان عضو کانون معرفی شد.

 

هرمزی بندری اضلفه کرد: مهدي مظفري از نوجوانان عضو کانون فرهنگی هنری آیه تطهیر در این برنامه به معرفي کتاب پرداخت که مورد تشويق شرکت کنندگان قرار گرفت.

 

رونق‌بخشی به کتابخانه‌های مساجد، آشنایی با کتاب‌های مفید، افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید از دیگر اهداف طرح ملی شنبه‌های کتاب است.

 

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری آیه تطهیر شهرک مسکونی برق روستای آبشورک  شهرستان در مسجد علي ابن ابيطالب(ع) از کانون های فعال در اجرای ویژه برنامه « شنبه های باکتاب » است.

 

 

 

کد خبر 1022229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha