اختصاص ۱۵ هکتار از اراضی دشت ناز گلوگاه به کشت درختان سریع الرشد

کلبادی نژاد گفت: در راستای طرح کشوری کاشت درختان سریع الرشد و توسعه زراعت چوب در این بخش، ۱۵ هکتار از اراضی دشت ناز گلوگاه به کشت درختان سریع الرشد اختصاص یافت.

«فریدون کلبادی نژاد» امروز( 13 بهمن) در حاشیه کاشت درختان سریع الرشد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در گلوگاه اظهار کرد: اهمیت سطح پوشش جنگلی به ویژه جنگل‌های شمال کشور، بسیار بالاست و در این بخش تلاش داریم تا کشت درختان سریع الرشد توسعه یابد.

 

فرماندار شهرستان گلوگاه افزود: بهره برداری چوبی از جنگل‌های طبیعی ممنوع شده است، اما در بخش زراعت چوب و کاشت درختان سریع الرشد تلاش داریم تا زراعت چوب گسترش یابد.

 

وی با اعلام اینکه عرصه‌های با ظرفیت کشت و توسعه گونه‌های سریع الرشد در گلوگاه شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: حفظ منابع آب و خاک، حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و جلوگیری از برداشت بی رویه چوب آلات از جنگل مهمترین اهداف کشت درختان سریع الرشد و توسعه زراعت چوب در این بخش است.

 

کلبادی نژاد گفت: در راستای طرح کشوری کاشت درختان سریع الرشد و توسعه زراعت چوب در این بخش، 15 هکتار از اراضی دشت ناز گلوگاه به کشت 13 اصله نهال و درختان سریع الرشد از نوع اکالیپتوس اختصاص یافت.

 

فرماندار گلوگاه یادآور شد: زراعت چوب گامی مهم برای حفاظت از جنگل است که در این راستا از سرمایه گذارانی که حاضر به زراعت و کشت درختان سریع الرشد هستند؛ استقبال می شود.

کد خبر 1022397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha