فراخوان جشنواره عکس و فیلم نماز منتشر شد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان جشنواره استانی عکس و فیلم نماز و نیایش خبر داد.

«علی محرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: در راستای گسترش فرهنگ نماز و نمازخوانی، تقویت مبانی فرهنگ عمومی مبتنی بر باورها و ارزش‌های دینی و به کارگیری ابزارهای هنری در ارائه و تولید در حیطه موضوعات دینی و پرداختن به امر معنوی نماز و نیایش به منزله یکی از جلوه‌های بی‌بدیل روحی انسان، جشنواره  استانی نماز و نیایش به روایت دوربین برگزار می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، اهداف جشنواره را شامل اشاعه و ترویج فرهنگ  نماز و نیایش از نگاه دوربین عکاسان، گسترش فعالیت‌های فرهنگی ، هنری،  نکوداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری ،در زمینه شناسایی و تبیین آموزه‌های  نماز و نیایش  و مفاهیم پایه دینی و ایجاد زمینه خلاقیت و بروز استعداد های خلاقانه هنرمندان عکاس استان عنوان کرد.

وی موضوعات جشنواره را شامل آداب و فرهنگ نماز و نیایش و جلوه های معنوی ارتباط با معبود یکتا برشمرد و گفت: بخشهای جشنواره در حوزه عکس شامل بخش اصلی و بخش تلفن همراه  و در حوزه فیلم شامل  نماهنگ و پویانمایی است.

محرمی افزود: اطلاع رسانی و فرآیند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای پرتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی https://azarsh.farhang.gov.ir  انجام می شود و شرکت در جشنواره برای کلیه هنرمندان و علاقه‌مندان آزاد می باشد.

وی مهلت دریافت آثار پنجم اسفند ماه اعلام کرد و افزود: انتخاب و ارزیابی آثار  در تاریخهشتم اسفندماه  و اعلام اسامی راه یافتگان  در تاریخ دهم اسفند خواهد بود و برپایی نمایشگاه آثار برگزیده عکاسی از 10  لغایت 15  اسفند ماه سال 1399 به صورت مجازی و آئین اختتامیه جشنواره  سیزدهم اسفند ماه سال 1399 خواهد بود.

به گفته وی  در حوزه عکاسی هر‌ عکاس می‌تواند در هر بخش حداکثر 10قطعه تک عکس به دبیرخانه ارسال کند و در بخش نماهنگ و پویانمایی محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد. عکس‌ها می بایست با فرمت Jpg در اندازه ضلع بزرگ 1400 پیکسل و با دقت 150dpi برروی سایت جشنواره بارگذاری شود و در صورت راه‌یابی به بخش مسابقه فایل اصلی با کیفیت مطلوب جهت چاپ و برگزاری نمایشگاه به دبیرخانه ارسال گردد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: عکس های ارسالی نباید دارای امضا عکاس، پاسپارتو، قاب، واتر مارک و لوگو باشند  و آثار هنرمندان عکاس شرکت کننده، پس از دریافت کامل فایل آثارشان توسط دبیرخانه اعلام وصول خواهد شد.

محرمی خاطرنشان کرد: شرکت کننده‌گان در صورت استفاده از دوربین آنالوگ، می بایستی آثار خود را اسکن نموده و فایل دیجیتال آن را به جشنواره ارسال کنند. آثار ارسالی باید از تولیدات سالهای 98 و 99 بوده. و نباید در جشنواره‌های قبلی نماز و نیایش جزو آثار منتخب یا پذیرفته شده باشند.

وی خاطرنشان کرد: به ازای هر اثر پذیرفته شده بخش اصلی( راه یافته به بخش نمایشگاه جشنواره) (به غیر از عکس های حایز رتبه) مبلغ یک میلیون ریال و به ازای هر اثر پذیرفته شده بخش تلفن همراه ( راه یافته به بخش نمایشگاه جشنواره) (به غیر از عکس های حایز رتبه)  مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به عنوان حق التالیف به صاحب اثر پرداخت خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که حداکثر زمان پویانمایی و نماهنگ ارسالی برای جشنواره ۴ دقیقه است، یادآور شد: به کلیه شرکت کنندگانی که آثارشان به بخش مسابقه راه می یابد گواهی شرکت اهدا خواهد شد.

کد خبر 1022493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha