برخورداری ۱۰۰ درصدی مردم سرایان از نعمت گاز طبیعی

ابراهیم رسولی مقدم گفت: ۱۰۰ درصد مردم سرایان به ویژه سه روستای عشایری در دورافتاده ترین نقاط شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از سرایان، فرماندار سرایان در مراسم افتتاح پروژه های دهه مبارک فجر با اشاره به بهره برداری از ۴۲ طرح و قریب به ۱۸۰ پروژه با اعتبار ۵۴۰ میلیارد تومان در شهرستان سرایان در دهه فجر اظهار کرد: تحقق این پروژه ها را فقط با اراده مبتنی بر دین اسلام و همراه با اعتقادات دینی و انقلابی در این شرایط سخت عملیاتی توصیف کرد.


«ابراهیم رسولی مقدم» برخورداری ۱۰۰ درصدی مردم شهرستان به ویژه بهره مندی سه روستای عشایری در دورافتاده ترین نقاط شهرستان سرایان از نعمت گاز را از افتخارات و بالندگی های این نظام مقدس عنوان کرد و گفت: در چند سال اخیر سرانه ورزشی شهرستان فراتر از سرانه ورزشی ملی رسیده است و در سال جاری شاهد افتتاح طرح‌های ورزشی ارزشمند از جمله بهره برداری از پروژه چمن مصنوعی ملت سرایان و سالن چند منظوره ورزشی روستای دوست آباد هستیم.


وی افزود: در حوزه مسکن روستایی و شهری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان قرارداد انعقاد شده و قریب به هزار واحد نیز در حال احداث می باشد که بیشتر آن به بهره‌برداری رسیده است‌.


فرماندار سرایان خاطرنشان کرد: قریب به ۳۲ میلیارد تومان وجوه بلاعوض در اختیار مردم برای احداث مسکن در این شهرستان  قرار گرفته است. 


وی همچنین با اشاره به موضوع زیرساختی آب تصریح کرد: تنها با برخورداری و تکمیل پروژه آبرسانی به دو روستا، زمینه برخورداری صددرصدی تمام نقاط شهری و روستایی شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار فراهم می شود.


وی فعالیت های حوزه اشتغال جوانان را متذکر شد و اضافه کرد: در حوزه اشتغال جوانان با توجه به شرایط سخت اقتصادی، قریب به ۳۰ میلیارد تومان در سه سال اخیر تامین منابع، جذب و هزینه شده است.

 

فرماندار سرایان در ادامه با بیان اینکه تا چند سال قبل سرایان به عنوان منطقه معدنی شناخته نبود، متذکر شد: امروز این شهرستان در شرایطی قرار دارد که می‌توان با صدای بلند و رسا از ان به عنوان پایتخت بنتونیت کشور یاد کرد.


وی تحقق این مهم را نه صرفاً به واسطه منابع عظیم خدادادی که بالغ بر ۱۴ میلیارد تناژ بنتونیت زیر خاک شهرستان مدفون است بلکه به واسطه اهتمام جوانان، سرمایه‌گذاران و مردم این منطقه دانست که به سمت فرآوری بنتونیت ورود پیدا کرده اند.

 

به گفته رسولی مقدم بالغ بر ۹ واحد فرآوری بنتونیت فعال در شهرستان احداث شده است و در دهه فجر ۲ واحد جدید به مجموعه واحدهای فرآوری بنتونیت شهرستان افزوده می شود.


 

 

 

 

 

کد خبر 1022502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha