۲۱ پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان در دهه فجر به بهره برداری می رسد

خواجه ای گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۲۱ پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان با اعتباری بالغ بر ۵۱۸ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان رضا خواجه‌ای اشاره به برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در دهه فجر امسال افزود: در این دهه، بخشی از پروژه‌های عمرانی در حوزه روستایی و شهری و نیز طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی همچنین در حوزه مسکن محرومین این نهاد با اعتبار یاد شده در مناطق مختلف استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

وی درخصوص اجرای طرح‌های هادی روستایی در سطح روستاها استان، گفت: بر این اساس طرح هادی روستایی در ۶ روستای شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم و سلطانیه افتتاح می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، مهمترین هدف طرح‌های هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی روستاها عنوان کرد و گفت: ساماندهی و اصلاح وضعیت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می‌روند.

 

خواجه ای یادآوری کرد: در این ایام، ۱۴ پروژه مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی همچنین ۵۶۰ واحد مسکن محرومین استان با اعتباری بالغ بر ۴۴۸ میلیارد ریال نیز در روستاهای استان به بهره برداری خواهد رسید.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه، اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است، ادامه داد: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستاییان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

 

خواجه ای همچنین از افتتاح یک پروژه در حوزه مسکن شهری (۱۸ واحدی وصال ابهر) با اعتباری بیش از ۳۵ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: تامین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد اعم از روستایی و شهری از طریق تولید و احداث واحدهای مسکونی با فراهم کردن مشارکت و همکاری مردم، خیرین یا اخذ تسهیلات بانکی یکی از اهداف مهم بنیاد مسکن است.‌

 

کد خبر 1022505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha