راه اندازی نمایشگاه مجازی دهه فجر در ایتالیا

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا به منظور تعمیق و توسعه گسترش روابط فرهنگی با کشور ایتالیا، اقدام به راه اندازی نمایشگاه مجازی دهه فجرکرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فرخنده دهه مبارک فجر، رایزنی فرهنگی  جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا به منظور تعمیق و توسعه گسترش روابط فرهنگی با کشور ایتالیا و بهره گیری از فرصت‌های مناسب، اقدام به تاسیس و راه اندازی پایگاه اینترنتی نمایشگاه مجازی جدید با دامنه www.irancultura.it/iranart کرده است.

 

محمد تقی امینی رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، با تبریک ایام فرخنده دهه مبارک فجر گفت: با توجه به این که ارتباطات فرهنگی و شناخت ظرفیت‌های فرهنگی دو کشور ایران و ایتالیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به همین منظور، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در آستانه گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و به منظور تعمیق و توسعه گسترش روابط فرهنگی با کشور ایتالیا و بهره گیری از فرصت‌های موجود، اقدام به تاسیس و راه اندازی پایگاه اینترنتی نمایشگاه مجازی دهه فجرکرده است.


امینی با اشاره به سابقه همکاری‌های خوب فرهنگی میان ایران و ایتالیا و اشتراکات میان دو ملت افزود: ایران و ایتالیا از پشتوانه غنی تمدنی برخوردار هستند و همکاری‌های فرهنگی دو جانبه بر اساس موافقتنامه فرهنگی، همواره رو به رشد بوده است.


رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا گفت: برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی به همراه پخش دو فیلم در باره معرفی ایران امروز ازجمله فعالیت‌های این پایگاه است.


وی افزود: با توجه به شرایط فعلی و گسترش رسانه‌های وابسته به غرب که هجمه عظیمی را متوجه میهن اسلامی مان کرده است، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی و تبدیل آن به فرصت در راستای معرفی دقیق فرهنگ و تمدن ایران، از جمله ضرورت‌های اجتناب ناپذیر در این عرصه به شمار می‌آید و باید اذعان کرد که شرایط و محدودیتها، نمی‌تواند مانع مسیر و پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی شود. 

کد خبر 1022538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha