استعداد یابی و ارتباط تنگاتنگ با ستایشگران جوان رویکرد جدید خانه مداحان اهل بیت(ع)

طاهری ارتباط با نسل جوان مداحی را یکی از رویکردهای خانه مداحان اهل بیت(ع) در مدیریت جدید دانست و گفت: این مجموعه تلاش دارد که با کشف و شناسایی استعدادهای جوانان ستایشگر اهل بیت(ع) توانمندی آنها را به فعلیت رساند.

«محسن طاهری» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های خانه مداحان اهل بیت(ع) در دوره جدید مدیریت گفت: خانه مداحان با تغییر مدیریت و ساختار جدید برنامه های آموزشی و نشست هایی را در دستور کار قرار داده است که تلاش می کنیم، با رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به اجرای آنها همت گماریم.

 

 

مدیرعامل خانه مداحان اهل بیت(ع) با اشاره به برنامه های آموزشی تدارک دیده شده برای مداحان جوان افزود: دوره های آموزشی«شیعه شناسی»،«ادبیات»، دوره های مداحی برای زبان آذری که برای اولین بار برگزار می شود، از جمله این دوره های آموزشی است.

 

طاهری ارتباط با نسل جوان مداحی را یکی از رویکردهای این مجموعه در مدیریت جدید دانست و اظهار کرد: تلاش می کنیم که ارتباط با مداحان جوان و حلقه انس با آنها را در جلسات مختلفی که با آنها برگزار می شود، مورد توجه قرار دهیم و از نقطه نظرات آنها بهره بگیریم. معتقدیم باید ارتباطمان با جوانان تقویت شود، زیرا که آینده کشور در راستای ستایشگری اهل بیت(ع) توسط آنها انجام خواهد شد و جوانان همان گونه که در همه عرصه ها خوش می درخشیدند، باید در عرصه ستایشگری نیز بویژه درشرایط حاضر به دلیل بحران کرونا خوش بدرخشنند.

 

وی به همفکری و تعامل با جوانان اشاره کرد و گفت: به همین منظور برنامه ریزی و رویکردمان در دوره جدید در این راستا است که جوانان مداح، خانه مداحان را خانه خود بدانند و ارتباطشان با ما بیشتر و روز افزون شود، به همین جهت نشست صمیمی جمعی از مداحان جوان و شاخص با مسئولان خانه مداحان در آستانه سالروز میلاد حضرت زهرا (س) برگزار شد.

 

مدیرعامل خانه مداحان اهل بیت(ع) به برنامه های قرآنی تدارک دیده شده نیز اشاره کرد و گفت: دارالقرآن خانه مداحان که مدتی فعالیت نداشت را بازگشایی کردیم و بنا داریم که در این دارالقرآن برای خواهران و برادران مداح جوان برنامه قرآنی برگزار کنیم،زیرا که معتقدیم  طبق فرموده پیغمبراکرم(ص) اهل بیت(ع) و قرآن دو ریسمانی هستند که از هم جدا نمی شوند و اهتمام به این دو محور انسانها را به هدایت نزدیک تر و به صلاح و رستگاری می رساند. از طرفی مداحان جوان باید با ادبیات عرب آشنایی داشته و با قرآن و ادعیه مانوس باشند و در این زمینه تبحر داشته باشند.

 

طاهری میزبانی از چهره های سیاسی و ولایی را از دیگر رویکردهای این مجموعه دانست و اضافه کرد: تلاش داریم که در جلسات رسمی و خصوصی از راهکارههای آنها بهره ببریم و سرلوحه برنامه هایمان قرار دهیم.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: درشرایط خاص بحران کرونا که بسیاری از افراد دچار مشکلات اقتصادی شده اند، جامعه ستایشگری نیز مستثنی نبودند و به دلیل آنکه این مجموعه در حال حاضر بودجه ای ندارد، به همین جهت با تعدادی از مجموعه ها رایزنی هایی برای حمایت از خانه مداحان اهل بیت(ع) داریم، تا برای حمایت از جامعه ستایشگری قدم موثری برداشته شود و بتوانیم نهایت خدمت رسانی را به این افراد داشته باشیم.

 

مدیرعامل خانه مداحان اهل بیت(ع) «استعدادیابی» را از دیگر برنامه های این مجموعه نام برد و گفت: بنا داریم که گام های بلند و قدم های موثری را در این جهت برمی داریم، از جمله اینکه با ایجاد رسانه «سه بعدی»، مداحان مستعد در این رسانه ورود یابند و از جلسات این رسانه بهره برداری داشته باشند، از طرفی ما چهره هایی که در زمینه مداحی استعداد دارند، را از این طریق شناسایی و استعدادهای نهفته آنها را به فعلیت برسانیم و در آینده نه چندان دور و پس از استعداد یابی از آنها در رسانه ملی و محافل و جلسات که داخل و خارج کشوربهره ببریم.

 

کد خبر 1022541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha