سرمایه‌‌گذاری ۷۶۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه های دهه فجر شهرستان رشت

فتح‌اللهی با بیان اینکه از مجموع ۲۲۰ پروژه شهرستان رشت تعداد پنج پروژه شاخص هستند گفت: بخش خصوصی در پروژه‌های دهه فجر امسال شهرستان رشت ۷۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح‌اللهی» صبح امروز (سه‌شنبه، 14 بهمن) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش خصوصی در توسعه اشتغال نقش به‌سزایی دارد به طوری‌که در پروژه‌های دهه فجر امسال شهرستان رشت 760 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.
 
 
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه دهه فجر و هفته دولت فرصت خوبی برای ارائه گزارش اقدامات دولت و دستگاه‌های ذیربط به مردم است عنوان کرد: در دهه فجر امسال 220 پروژه را در سطح شهرستان رشت و در بخش‌های تابعه آن داریم.
 
 
فتح‌اللهی پروژه‌های امسال دهه فجر شهرستان رشت را برشمرد و تصریح کرد: این تعداد طرح و پروژه در زمینه‌های اجتماعی، صنعتی، فرهنگی، آموزشی، عمرانی و زیرساختی هستند و مجموعا برای آن‌ها 913 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
 
وی با اشاره به اینکه از این مبلغ حدود 760 میلیارد تومان تنها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تولید و اشتغال انجام شده است افزود: با افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های امسال دهه فجر شهرستان رشت برای حدود 782 نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی انجام شده است.
 
 
نماینده عالی دولت در شهرستان رشت حضور در گلزار شهدای رشت با اتفاق استاندار گیلان را برنامه فرمانداری در نخستین روز از دهه مبارک فجر خواند و گفت: نواختن زنگ انقلاب و رژه موتوری با همکاری بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی از دیگر برنامه‌های فرمانداری بوده است.
 
 
فرماندار شهرستان رشت از افتتاح سه پروژه صنعتی و اشتغالزایی در نخستین روز از دهه مبارک فجر در رشت خبر داد و یادآور شد: از مجموع 220 پروژه شهرستان رشت تعداد پنج پروژه شاخص هستند و احتمالا برای افتتاح 2 پروژه مهم شاهد حضور مهمان کشوری خواهیم بود.
 
 
فتح‌اللهی با بیان اینکه دو پروژه مهم و شاخص اشاره شده در شهرک صنعتی سفیدرود به توسعه اشتغال در سطح رشت کمک شایان توجهی  می‌کند اذعان کرد: دولت موظف است که بستر سرمایه‌گذاری را برای بخش خصوصی فراهم کند موانع را شناسایی و برای رفع آن تلاش انجام دهد.
 
 
وی تامین 161 میلیارد تومان از اعتبارات پروژه‌های دهه فجر امسال شهرستان رشت از محل منابع دولتی را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: بخش خصوصی نشان داده آمادگی لازم را برای ورود به بحث توسعه اشتغال دارد بنابراین ما هم در حوزه اجرایی و اداری باید به تسریع این روند کمک کنیم.
 
 
کد خبر 1022558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha