کارگاه آموزشی «تجربه طراحی؛ از ایده تا محصول» برگزار می‌شود

دبیر نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان شمالی، از برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان " تجربه طراحی؛ از ایده تا محصول" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «مسعود زمانی» دبیر نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان شمالی بیان کرد: هدف اصلی این رویداد، فراهم آوردن بستری مناسب برای طراحی و تولید محصولات فرهنگی در قالب بوم‌فرهنگ خراسان شمالی بوده و سعی داریم نگاهمان به بوم‌فرهنگ را از قالب تزئینی خارج کرده و مصداق پیشینیانمان در کالاها و خدمات کاربردی در زندگی‌مان روح بوم‌فرهنگ خراسان شمالی را زنده‌تر کنیم که این اتفاق نیاز به معاصر‌سازی و هماهنگی با انسان معاصر دارد.

 


وی افزود: در این راستا چهار کارگاه آموزشی با هدف تولید آثار فرهنگی و نزدیک شدن آثار به اهداف جشنواره طراحی شده است.

 

 

زمانی اظهارکرد: نخستین کارگاه آموزشی این جشنواره عصر روز سه‌شنبه (۱۴ بهمن‌ماه) با تدریس "احسان درگزی" طراح صنعتی ساعت ۱۶ و به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار می‌شود.

 


وی با بیان اینکه در این کارگاه‌ پروسه تولید محصول از ایده تا نحوه تبدیل شدن به محصول و کالای فرهنگی تبیین می‌شود، زمان برگزاری دومین جلسه این کارگاه با همین محور را روز هفدهم بهمن‌ماه ذکر کرد.

 


زمانی با بیان اینکه همه کارگاه‌ها در قالب بوم‌فرهنگ خراسان شمالی اجرایی می‌شود، از اعلام آمادگی و ثبت نام تعدادی از هنرمندان برای حضور در این کارگاه خبر داد و گفت: برگزاری این کارگاه در فضای اسکای روم خواهد بود.

 


گفتنی‌است؛ نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان شمالی در چهار حوزه «کســب و کارهــای فرهنگــی نوپایــه»، «نوشــت افــزار»، «اسباب بازی و عروسک» و «هدایـای فرهنگـی» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۲۶ بهمن‌ماه برای ارسال آثار خود فرصت دارند.

 


 

کد خبر 1022571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha