رشد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زنان با پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد

بتول سرکانی گفت: : یکی از تحولات اساسی در حوزه زنان پس از انقلاب اسلامی، رشد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زنان است و مهم‌ترین شاخص بلوغ فکری زنان پیروی از ولایت به شمار می‌رود.

بتول سرکانی مسوول بسیج جامعه زنان استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان، با اشاره به اینکه زنان ما با تأسی از حضرت زهرا(س) می‌توانند نسبت به تمامی مسائل جامعه اظهارنظر کنند و نقش‌آفرین و الگو باشند، اظهار کرد: یکی از تحولات اساسی در حوزه زنان پس از انقلاب اسلامی، رشد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زنان است و مهم‌ترین شاخص بلوغ فکری زنان پیروی از ولایت به شمار می‌رود.

 

سرکانی با بیان اینکه تربیت خوب مادران ایرانی بود که در هشت سال دفاع مقدس هزاران جوان را به جبهه‌های جنگ سوق داد تا حماسه‌ای جاودانه خلق کنند، بیان کرد: برگزاری برنامه‌های مناسبتی ویژه بانوان می‌تواند قدردانی هر چند اندک از کمترین زحمات مادران ایرانی باشد.

 

وی نامگذاری میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) را با عنوان گرامیداشت مقام زن، افتخار بزرگی برای زنان اسلام دانست و افزود: براین اساس باید برای این ایام برنامه‌های در خور و شأن جایگاه و مقام زن تدوین و اجرا شود.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه هفته گرامیداشت مقام زن امسال از ۱۱ تا ۱۷ بهمن‌ماه بوده است، ادامه داد: با توجه به تقارن بودن برنامه‌های دهه فجر با هفته زن، روز میلاد حضرت فاطمه(س) با نام «انقلاب اسلامی، سیره فاطمی و منزلت زن و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی» نامگذاری شده است.

 

سرکانی گفت: در این راستا و با توجه به اینکه بسیج جامعه زنان نقش اساسی در راستای ترویج فرهنگ و سیره فاطمی و معرفی شخصیت والای حضرت صدیقه طاهره در جامعه بر عهده دارد، برنامه‌های متنوعی را متناسب با این ایام پیش‌بینی کرده است.

 

وی با بیان اینکه جشن میلاد کوثر با رعایت فاصله اجتماعی و تحت عنوان «ولایت اجتماعی زن» در این ایام برگزار می‌شود، افزود: ویژه برنامه گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سنندج برگزار می‌شود و از مادران و همسران شهدا و زنان نمونه کارآفرین تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد: برگزاری مرحله سوم کمک مؤمنانه، استفاده از دسته‌های رزمی در مقابله با کرونا، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، نشست «نقش بین‌المللی تبیین ولایت اجتماعی زن» با محوریت «الگوی زن نه غربی نه شرقی»، توزیع جهیزیه بین نوعروسان نیازمند، فضاسازی گسترده در فضای مجازی، برگزاری مسابقه از کتاب «معاصرسازی سبک زندگی فاطمی»، مسابقه نقاشی با موضوع «سبک زندگی فاطمی»، تجلیل از مادران و همسران شهدا از دیگر برنامه‌های هفته زن خواهد بود.

کد خبر 1022602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha