۱۹ طرح آموزشی و ورزشی در آستارا به بهره برداری می رسد

موسوی گفت: در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر، ۱۹ طرح آموزشی و ورزشی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال در بندر آستارا افتتاح و به بهره برداری می رسد.

«سید سجاد موسوی» امروز(سه شنبه، ۱۴ بهمن) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا ایام الله دهه فجر را تبریک گفت و افزود: به برکت پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی هم اینک ملت ایران در اوج عزت، اقتدار و استقلال است.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی به دستاوردهای مهمی در حوزه های مختلف رسیده ایم، افزود: دستاوردها و پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب اسلامی با دوران پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست.

 

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب به پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف همچون علمی، پزشکی، نظامی، اقتصادی و ... رسیده است، تصریح کرد: موفقیت های کشور در تمامی عرصه ها نتیجه پایبندی و عمل به آرمان های متعالی نظام و انقلاب است.

 

موسوی از افتتاح و بهره برداری ۱۹ طرح آموزشی و ورزشی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: این طرح ها در هفتمین روز از دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسند.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان اینکه استانداردسازی ۱۶ واحد آموزشی از طرح هایی است که در دهه فجر به بهره برداری می رسد، افزود: در قالب اجرای این طرح، بخاری های نفتی مدارس روستاهای خلیله سرا، سیج، دگیرمانکشی، آق مسجد، گیلده، مشند، شونده کش کانرود، خان حیاطی، باغچه سرا، عنبران و ویرمونی جمع آوری شده و به جای آن پکیچ و شوفاژ جایگزین شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مدارسی که به سیستم های گرمایشی استاندارد مجهز شدند، شامل ۵۳ کلاس درس بودند، تصریح کرد: برای استانداردسازی سیستم گرمایشی ۱۶ واحد آموزشی، ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

موسوی از افتتاح ۲ واحد آموزشی در روستاهای شیری حیاطی بخش لوندویل و تله خان بخش مرکزی آستارا خبر داد و گفت: در این روستاها مدارس کانکسی جمع آوری شده و مدارس پیش ساخته بتنی جایگزین شده است.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان اینکه هر کدام از واحدهای آموزشی ۲ کلاسه هستند، افزود: دبستان پاسدار شیری حیاطی ۶۰ مترمربع و دبستان میرزا کوچک خان تله خان ۵۶ متر مربع مساحت دارد.

 

وی تصریح کرد: برای بهره برداری از مدرسه روستای شیری حیاطی پنج میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال و برای مدرسه روستای تله خان پنج میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

 

موسوی با اشاره به اینکه زمین چمن مصنوعی مدرسه فارابی دیگر پروژه ای است که به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این زمین ورزشی که ۴۰۰ متر مربع مساحت دارد برای تکمیل آن چهار هزار میلیون ریال هزینه شده است.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان اینکه این طرح های آموزشی و ورزشی را اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان را اجرا کرده است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایجاد فضای آموزشی مناسب برای دانش ‌آموزان است تا بدون دغدغه تحصیل کنند.

کد خبر 1022657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha