با ابزار رسانه جلوی انقطاع نسل ها رابگیرید/معرفی برترین محصولات قرآنی رسانه در جشنواره ایات

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با تاکید براینکه پیامبر برای تبلیغ و ترویج معارف اسلامی از رسانه تلاوت قرآن بهره برد، گفت: پیامبر(ص) با بال اصوات قرآن سبک زندگی اسلامی را درمیان خانه ها آوردند و هدف جشنواره آیات نیز ترویج معارف قرآنی با ابزار رسانه است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ دکتر «عبدالهادی فقهی زاده» نشست خبری سومین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات با محوریت مفاهیم و آموزه های قرآن و معارف اهل بیت (ع) با اشاره به تقارن این جلسه با مناسبت های مبارک گفت: تقارن نشست خبری امروز با ایام ولادت حضرت زهرا(س) و ولادت امام خمینی و همچنین ایام دهه فجر انقلاب اسلامی را به فال نیک میگیریم.


معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اتحاد و برادری تحت لوای بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و تجلی قیام برای خدا از مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب ما بود.
فقهی زاده عنوان کرد: انقلاب اسلامی با دو هدف نفی سلطه و کسب استقلال و زمینه سازی برای برپایی قسط وعدل شکل گرفت.در واقع کار رهبران دینی زمینه سازی برای قیام خودخواسته است.
وی با اشاره به سومین جشنواره آیات و نحوه برگزاری آن گفت: سومین جشنواره ملی آیات مخاطبان خود را از میان خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزیده است تا زمینه ای برای رقابت سازنده ی تولیدکنندگان محتوای خبر قرآنی و معارفی فراهم کند.

فقهی زاده با بیان این مطلب که پیامبر اسلام برای تبلیغ و ترویج معارف اسلامی از رسانه تلاوت قرآن بهره برد عنوان کرد:پیامبر (ص) با بال اصوات قرآن سبک زندگی اسلامی را درمیان خانه ها آوردند و هدف جشنواره آیات نیز ترویج معارف قرآنی با ابزار رسانه است.
وی افزود:دشمنان درصدد تخریب و جهت دهی افکار جوانان هستند و ما بابرگزاری جشنواره آیات این ترفندها را خنثی میکنیم. ما باید از رسانه های مکتوب و دیجیتال برای جلوگیری از انقطاع نسل ها استفاده کنیم.اما لازمه اثرگذاری مفاهیم قرآنی احساس نیاز و تشنگی نسل جوان است.


فقهی زاده افزود: دشمنان در میان جوانان احساس بی نیازی ایجاد میکنند و ما باید تلاش کنیم سبک رفتار و بینش های جوانان بر اساس قرآن و عترت شکل بگیرد که ابزار رسانه و هنر به این هدف عمق می بخشد.امیدواریم بابرگزاری جشنواره آیات زمینه ای برای تقویت همگرایی و نشر محتوای فرهنگی در رسانه ایجاد شود.

کد خبر 1022715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha