اعلام آمادگی بسیج برای حمایت و احیای خط تولید کارخانه های تعطیل شده

حسن پور با اشاره به افتتاح خط تولید چادر مشکی در نایین خوانسار گفت: افتتاح این خط تولید نشان داد که بسیج اهل عمل و مصداق عینی ورود به جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، غلامرضا حسن پور در نشست خبری افتتاح خط تولید پارچه چادر مشکی کارخانه نای زرین خوانسار گفت: با تاکید بر آمار وزارتخانه ها مصرف چادر مشکی در کشور سالانه 90 میلیون متر طول است که کارخانه حجاب شهرکرد که زیر نظر بنیاد مستضعفان است، 10 میلیون متر آن را تولید می کند و 80 میلیون متر چادر باید از خارج از کشور وارد کنید که ارزآوری زیادی را به کشور تحمیل می کند.  اگر بازار فروش را برای تولیدکننده فراهم کنیم تولیدکننده می تواند تولید این محصول را در بازار ارایه دهد.

 

رییس بسیج اصناف ادامه داد: ما از روسای اتحادیه بنکداری دعوت می کنیم تا بیایند و ظرفیت ها را ببینند و همین طور در مورد کیفیت و سلامت چادر که برای بانوان ایرانی بسیار مهم است، نظر دهند.

 

عضو هیئت های عالی نظارت بر جامعه صنفی کشور تصریح کرد: ورود بسیج با هدف جهش تولید برای کاهش واردات و استفاده از توان داخل برای ارتقای حجاب برتر کشور و تولید این محصول است. امیدواریم با این افتتاح بر روی قیمت های عجیب و غریب در بازار اثرگذار باشیم و تمام خانواده های ایرانی بتوانند این محصول را تهیه کنند و خانواده ای نباشد که به دلیل قیمت بالای چادر و کیفیت آن از داشتن این حجاب برتر محروم شود.

 

وی گفت: کمک به تولید با کیفیت چادر یکی از هدف های بسیج اصناف است و هر کارخانه دار در رشته نساجی و یا سرمایه گذار که بخواهد در بخش نساجی سرمایه گذاری کند، می تواند از کمک ها و راهنمایی های بسیج اصناف استفاده کند. بسیج آمادگی این کمک را دارد و به هیچ وجه تصدی گری نمی کند. شعار ما هدایت، حمایت و نظارت است و تنها این سه رکن را بر عهده داریم.

 

وی گفت: 21 بهمن شاهد افتتاح خط تولید چادر مشکی نایین خوانسار هستیم. این مراسم با حضور مدیرعامل این کارخانه، مسئولان قضایی و مدیران ارشد نظام و همچنین رییس بسیج سازمان مستضعفین برگزار می شود.

 

حسن پور یادآور شد: افتتاح این کارخانه مصداق عینی کمک بسیج مستضعفین به تحقق جهش تولید است. بسیج نشان داد که اهل عمل است و این اقدام با کمک مردم می تواند صورت بگیرد.

 

وی در مورد حضور بسیج در شرایط بحرانی کشور یادآور شد: به لطف الهی در سال 99 بسیج اصناف توانست در دو عرصه جهش تولید در تولید ماسک موفق شود و اکنون 50 کارگاه تولید ماسک در کشور فعال هستند و حدود 77 میلیون ماسک در کشور تولید می شود. بسیج توانست حتی در تولید پارچه ماسک که در تحریم بود (ملت بلون) نیز اقدام کند و در این عرصه نیز موفق شد.

 

وی خاطرنشان کرد: همه ما مدیون یک موضوع هستیم و آن بکارگیری ظرفیت های مردمی با محوریت بسیج است که همگی به این موضوع اذعان داریم.

 

حسن پور خاطرنشان کرد: از همین جا اعلام می کنم تمامی تولیدکنندگان و کارخانه دارانی که در کشور برای تولید با مشکل مواجه هستند مانند نایین زرین خوانسار که 10 سال بود خط تولید آن تعطیل بود به بسیج و قرارگاه بسیج استان مراجعه کنند تا ما بتوانیم موانع تولید آنها را برطرف کنیم.

 

حسن پور اظهار کرد: امروز چتر بسیج بسیار گسترده است و در تمامی بانک ها، بیمه و مالیات بسیج فعال است و انشاءالله بتوانیم در سال جهش تولید گام بلندی در راستای اشتغالزایی و افزایش خط تولید برداریم.

 

 

کد خبر 1022723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha