چادر ایرانی توانایی رقابت با کیفیت برندهای خارجی را دارد

شفیعی با اشاره به احیای خط تولید چادر مشکی نایین خوانسار در ۲۱ بهمن گفت: چادر ایرانی توانایی رقابت با کیفیت برندهای خارجی را دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدعلی شفیعی در نشست خبری افتتاح خط تولید پارچه چادر مشکی کارخانه نای زرین خوانسار گفت: این شرکت در سال 79 در بخش بافندگی افتتاح شد و سال 83 هیئت موسس تصمیم به راه اندازی خط تولید چادر مشکی کردند. مطالعات اولیه و خرید ماشین آلات انجام شد و در سال 84 خط کره ای تولید چادر نصب و راه اندازی شد و در حدود یک سال در خدمت کارشناسان کره ای در این کارخانه بودیم.

 

مدیرعامل شرکت نای زرین خوانسار افزود: کمتر از یک سال این محصول به خط تولید رسید و با برند ایرانی در سال 86 رسانه ای شدیم و پس از آن پس از دو یا سه هفته از اعلام رسانه ای این موضوع تعرفه ورودی چادر مشکی از 72 درصد به 16 درصد رسید.

 

وی گفت: در سال 86 تمام مواد رنگی و نخ این محصول وارد کشور می شد و تعرفه آن 25 درصد بود و مواد شیمیایی با تعرفه 35 درصد وارد می شد که با در نظر گرفتن این محاسبات و درصد ضایعات و آب رفت و همین طور وام های بانکی که با سود 16 تا 24 درصد واگذار می شد، کارخانه باید تعطیل می شد اما زیان هنگفتی را تحمل کردیم و متاسفانه در بهمن 91 این کارخانه تعطیل شد.

 

وی ادامه داد: در سال 99 تصمیم به احیای این خط تولید گرفتیم و با جمع همکاران و همکاری بسیج اصناف در اردیبهشت 99 تصمیم گرفتیم این خط تولید را در کشور احیا کنیم.

 

شفیعی ادامه داد: در نیمه شهریور با هماهنگی های انجام شده با بانک ها این کارخانه بازگشایی شد و ابتدا برای رفع معضل آب اقدام به راه اندازی تصفیه خانه ای با ظرفیت بالا کردیم که این تصفیه خانه آماده بهره برداری است.

 

وی گفت: با حمایت های بسیج اصناف، قوه قضاییه و بانک ها شاهد بازگشایی خط تولید چادر مشکی در این کارخانه در 21 بهمن ماه هستیم.

 

وی با اشاره به وجود مافیای چادر مشکی در کشور تصریح کرد: ما دو سال تمام با تمام توان تولید را پیش بردیم اما به هیچ نتیجه ای نرسیدیم. امیدواریم در احیای این کارخانه شاهد تولید پنج میلیون متر طول چادر باشیم که با اضافه کردن دو خط تولید دیگر به 10 میلیون متر طول چادر می رسیم.

 

وی در مورد مواد اولیه تولید چادر مشکی در کشور گفت: در دوره جدید خوشبختانه با قدرت می توانیم بگوییم که 90 درصد مواد چادر مشکی با کیفیت خوب در داخل ایران تولید می شود و این تولید قابل رقابت با سایر برندهای خارجی است که البته 10 درصد باقی مانده از مواد اولیه برای تولید چادر مشکی نیز از طریق شرکت های دانش بنیان تولید می شود.

 

وی در مورد نوع جنس چادر مشکی تولید شده در این کارخانه گفت: کرپ سخت ترین جنس تولید در تولید چادر مشکی است که این کارخانه در اولین خط تولید آن تولید این محصول را مد نظر دارد.

 

شفیعی اظهار کرد: هدف ما در تولید ارتقای کیفیت و کمیت برای تولید این محصول در کشور است و همه تلاش مان را می کنیم تا با قیمت بهینه به دست مصرف کننده برسد و کسی به لحاظ کیفیت و قیمت به دنبال چادر خارجی نباشد.

 

وی اظهار کرد: در افتتاح این خط تولید ابتدا 60 نفر مشغول به کار می شوند و در مراحل بعد تولید برای اشتغال 200 نفر برنامه ریزی شده است اما باید بدانیم که آموزش رنگرزی کاری زمان بر است که امیدواریم تمامی این موانع برطرف شده و شاهد اشتغالزایی در کشور باشیم.

 

 

کد خبر 1022724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha