تجهیز اراضی زراعی با اجرای سامانه های نوین

نصیرائی از تجهیز اراضی زراعی در وسعت بالا با سامانه های نوین آبیاری در شهرستان درمیان خبر داد.

«سید محسن نصیرائی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند گفت: قنات شمس آباد روستای آواز یکی از منابع آبی قابل توجه پرآب شهرستان درمیان است که حدود ۴۵۰ نفر بهره بردار از آن استفاده اقتصادی می‌ کنند.

 

مدیرجهادکشاورزی درمیان با بیان اینکه این قنات از مظهر تا اراضی تحت شرب آن حدود ۱۲ کیلومتر فاصله دارد، افزود: با اجرای این پروژه تمام این مسیر لوله گذاری شده است.

 

وی یادآور شد: مقدار زیادی از اراضی تحت شرب این قنات به دلیل مسیر بالای انتقال آب، هدر رفت و سرعت پایین انتقال آب تا قبل از اجرای این طرح، زیر کشت نرفته بود و با اجرای این پروژه در سال جاری ۱۸۰ هکتار از این اراضی تحت پوشش طرح آبیاری کم فشارقرار گرفت.

 

وی اعتبار بلاعوض دولتی برای اجرای این پروژه را  ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از آن جا که این طرح در قطب زراعی شهرستان به خصوص کشت غلات اجرا شده است حدود ۵۰ هکتار بر رشد سطح زیر کشت غلات شامل گندم و جو آبی تاثیرگذار بوده است.

 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای اجرای این طرح سال‌ها در دستور کار قرار داشته است، گفت: متاسفانه به دلیل عدم همکاری برخی از مالکان اجرای این طرح به نتیجه نرسیده بود و امسال با پیگیری‌های انجام شده این مهم به سرانجام رسید.

 

مدیر جهاد کشاورزی درمیان با بیان این مطلب که در طرح های بزرگ، تجهیز اراضی به سامانه‌های نوین بسیار مقرون به صرفه تر است، از مالکان خواست برای اجرای اینگونه ظرح ها با یکدیگر همراه شوند.

 

نصیرائی در پایان گفت: طرح آبیاری کم فشار قنات شمس آباد آواز یکی از بزرگترین طرح های اجرا شده استان خراسان جنوبی در سال ۹۸ بوده که در سال ۹9 به بهره برداری رسیده است.

 

کد خبر 1022743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha