کارگروه ویژه بانوان استان کرمان آغاز به کار کرد

کارگروه ویژه بانوان استان کرمان تحت اشراف دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان همزمان با فرارسیدن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ فاطمه شفیعی، سه شنبه(14 بهمن) در ویژه برنامه" موهبت خمینی" آغاز به کار کارگروه ویژه بانوان با تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و اشاره به اینکه آن بانو تجسم توحید و لااله الا الله محور کساء و بهانه آفرینش است؛ مطالبی راجع به برنامه بیان کرد.

 

 

 


مدیر بخش خواهران دفتر امام جمعه کرمان افزود: در سال ۹۸ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ماموریتی به خواهران داد تا سازوکاری برای حضور جدی، موثر، ضابطه مند و جدی به حوزه زنان ترسیم شود زیرا قبل از آن مدل مشخصی در این زمینه در استان نبود.

 

 

 

وی ادامه داد: ابتدا مسائل مهم  را احصا و عملکردهای پیش از آن و مدل های موجود را بررسی کردیم و اولین سوال این بود در حوزه زنان مسئله اصلی چیست و چرا جمعیت زنان با وجود همه تشکل های مربوطه به کنش موثر نمی رسد؟ 

 

 

 

شفیعی افزود: سوالات بعدی این بود که نحوه ارتباط نماینده ولی فقیه در استان با بانوان چیست و مکانیزمی که توسط خود بانوان به مسائل زنان پرداخته شود، کدام است؟ 

 

 

 

وی اظهار کرد: در نهایت به ۹ سرفصل به عنوان افق پیش رو با ۸ راهبرد رسیدم و اولین آن عملیاتی کردن منویات رهبری پیرامون زن است.

 

 

 

شفیعی با بیان اینکه کمیسیون های تخصصی نیز شکل گرفته و بانوان در صنوف مختلف در نظر گرفته شدند که در مجموع ۳۰ صنف مد نظر است؛ گفت: در گام اول ۱۰ صنف تعریف شده و ۲۰ صنف دیگر در فاز بعدی خواهد بود.

کد خبر 1022852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha