مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد در انتظار  نمایش «طبیعت، سکوت، کرونا»

هنرمند نقاش پشت شیشه گفت: گروه نقاشان پشت شیشه ایران همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر نمایشگاهی گروهی را با عنوان «طبیعت، سکوت، کرونا» در مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، همزمان با دهه مبارک فجر نمایشگاه گروهی نقاشی پشت شیشه با عنوان «طبیعت، سکوت، کرونا» از 17 تا 21 بهمن در گالری ملی ایران در مجموعه فرهنگی و تاریخی سعد آباد برپا می شود؛ این نمایشگاه به انتخاب «سعید رضاخان»، مدیر گروه نقاشان پشت شیشه ایران برگزار می شود؛ درباره برپایی این نمایشگاه ونحوه انتخاب آثار و هنرمندان حاضر در این نمایشگاه با این هنرمند نقاش پشت شیشه به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

 

در ایام کرونا گروه نقاشان پشت شیشه ایران نمایشگاهی نداشت  نمایشگاه «طبیعت، سکوت، کرونا» بعد از مدت ها برگزار می شود؟

بله؛ از مدتها پیش مجموعه آثاری را برای نمایش در نگارخانه صنایع دستی در نظر گرفته بودیم ولی به دلیل وضعیت ویژه کرونایی در تهران و تعطیلی مراکز، نتوانستیم آن را برگزار کنیم. اما با تغییر در شرایط تهران، با چند ماه تاخیر توانستیم در این روزها که مصادف با دهه مبارک فجر نیز هست این برنامه را برگزار کنیم.

 

در نمایشگاه «طبیعت، سکوت، کرونا» چند هنرمند  وبا چه تعداد اثر شرکت کرده اند؟

این نمایشگاه، دربرگیرنده ۸۰ اثر در ابعاد ۳۰ در ۴۰ سانتیمتر است که با تکنیک نقاشی پشت شیشه  خلق شده‌اند و نتیجه فعالیت ۵۲ هنرمند نقاش پشت شیشه است.

 

اسامی هنرمندان حاضر در نمایشگاه «طبیعت، سکوت، کرونا» را نام ببرید؟

محمدرضا آریاپور، فاطمه اسماعیل‌پور، دنیا اصلانی نژاد، اعظم اکبری، آرام امینی، عاطفه تقی‌پور، طوبی جانزاده، اعظم جدی، حیدر جهانگیری، مبینا چوپانی، مبینا حسنی، ملیکا حسین‌زاده، ایثار حسینی‌نژاده، مائده خانچی، عاطفه خیری، ویدا حق‌شناس، پرنیا رضاخان، سعید رضاخان، مونا رفیعی، پریا رمضان‌زاده، پروین رنجبری، علیرغم رواقی، مرضیه زنده‌دل، مرسده سالارمنش، اکرم سلمانی، زهرا سلمانی‌نژاد مهرآبادی، سینا سلمانی‌نژاد، زهرا شایان منش، حانیه شرفیه، نوشین طاهران پور، عاطفه عبدالهی، درسا عزیزی، پروانه عشقی مهربان، زهره علیجان نژاد، زهرا علی گلی، سیما عیسی زاده، نغمه علی‌بیک زاده، نسرین غلامی فرد، فهیمه فروتنی، مهری کاتوزی، متین کارپور، حمیده کشاورزی، زهرا کاوکتو، شمیم لیاقتی، زینب محرابی، نرگس محمدباقری، محمدرضا محمدی، زهرا مرادخانی، فریبا مطهری، آزاده نزاکتی هاشمیان، امیر نقاش و مائده نهاوندی ۵۲ هنرمندی هستند که آثارشان در نمایشگاه «طبیعت، سکوت، کرونا» به نمایش گذاشته می‌شود.

 

آیا در نمایشگاه «طبیعت، سکوت، کرونا» آثار هنرمندان جدید به نمایش در می آید؟

بله؛ در این نمایشگاه نیز مانند برنامه‌های پیشین سعی داریم تا هنرمندان جدیدی را در عرصه نقاشی پشت شیشه معرفی کنیم که نشانه‌ای از رشد و پیشرفت این هنر قدیمی است.

 

کدام هنرمند پوستر نمایشگاه «طبیعت، سکوت، کرونا» را طراحی کردند؟

کارهای گرافیکی نمایشگاه و طراحی پوستر را خانم نوشین طاهران پور همراه همیشگی گروه نقاشان پشت شیشه ایران  انجام داده اند.

 

گفتنی است، آیین گشایش نمایشگاه «طبیعت، سکوت، کرونا» روز جمعه ۱۷ بهمن ماه از ساعت ۱۴  الی۱۶ در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد برگزار می‌شود؛ علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ می‌توانند به  میدان دربند، مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد، نگارخانه صنایع دستی مراجعه کنند.

کد خبر 1023038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha