تصفیه‌خانه بزرگ گیلان  هفته سوم اسفند افتتاح می‌شود

حسینی مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های آب و فاضلاب گیلان را خوب توصیف کرد و گفت: فازهای بعدی پروژه تصفیه‌خانه بزرگ گیلان در هفته سوم اسفند ماه افتتاح می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید محسن حسینی» در گفتگوی ویژه خبری استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی را لازم دانست و با تاکید بر اینکه این مشارکت برای اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب گیلان مطلوب است اظهار داشت: فازهای بعدی پروژه تصفیه‌خانه بزرگ گیلان در هفته سوم اسفند ماه افتتاح می‌شوند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه در قبل از پیروزی انقلاب تنها پنج درصد روستاهای استان شبکه آب داشتند عنوان کرد: با تلاش‌هایی که در این سال‌ها صورت گرفت جمعیت بهره‌مند در بخش روستایی به حدود ۷۷.۳۲ درصد رسیده است و در بخش شهری هم ۹۹.۶۶ درصد جمعیت شهری از نعمت آب آشامیدنی برخوردارند.

 

حسینی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار زیادی برای ارتقاء شاخص‌های بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در بخش شهری و روستایی انجام شده است تصریح کرد: این تلاش‌ها به شکل مستمر هم ادامه دارد تا بتوانیم شاخص‌ها را مرحله به مرحله افزایش دهیم.

 

وی در مورد طرح‌های شرکت آب و فاضلاب گیلان در دهه مبارک فجر امسال هم مطالبی بیان داشت و تصریح کرد: در دهه فجر امسال شرکت آب و فاضلاب گیلان ۴۱ پروژه را در نقاط مختلف استان به ارزش ۵۹۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رساند که در بخش شهری حدود یک صدم درصد برخورداری افزایش پیدا می‌کند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه در بخش روستایی هم در طول سال پروژه‌هایی خوبی افتتاح می‌شوند ابراز داشت: برخی از این پروژه‌ها را در هفته نخست دی ماه امسال و در قالب پویش الف-ب-ایران افتتاح کردیم از طرفی در هفته سوم اسفند ماه هم یکسری از پروژه‌های دیگر در بخش روستایی افتتاح می‌شوند.

 

حسینی از ارتقاء شاخص بهره‌برداری از آب آشامیدنی در روستاهای استان گیلان خبر داد و اذعان کرد: در بخش فاضلاب هم‌اینک ۱۱ طرح در ۱۱ شهرستان استان داریم که در دست انجام هستند و ۶ طرح هم در بخش آب جزء پروژه‌های نیمه تمام محسوب می‌شوند.

 

وی اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌های نیمه تمام استان گیلان در بخش آب و فاضلاب را هدفی که با اولویت دنبال می‌شود ذکر کرد و ابراز داشت: در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب نیز اقدامات خوبی انجام شده و بزرگ‌ترین پروژه آن هم ارتقاء مدول اول و ساخت مدول دوم تصفیه‌خانه بزرگ گیلان است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه تصفیه‌خانه بزرگ استان توسط بخش خصوصی و به شکل BOT اجرایی می‌شود ارتقاء مدول اول و ساخت مدول دوم آن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: قرارداد این پروژه در سال ۹۲ حدود ۱۶۸ میلیارد تومان بود که ارزش این دارایی در حال حاضر چیزی بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومات است.

 

حسینی از افتتاح رسمی فازهای بعدی پروژه تصفیه‌خانه بزرگ گیلان در هفته سوم اسفند ماه امسال خبر داد و اذعان کرد: در حال حاضر به شکل آزمایشی از این پروژه بهره‌برداری می‌کنیم از طرفی یک قرارداد BOT هم برای روستاهای شمالی شهرستان آستانه‌اشرفیه داریم که ۱۲ روستا به این روش بهره‌مند شده‌اند.

کد خبر 1023070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha