اولین وقف فجر فاطمی ویژه جبهه مقاوت در کاشان به ثبت رسید

گفت: یکی از واقفان نیک اندیش شهرستان کاشان منزل مسکونی خود را همزمان با فرارسیدن چهل و دومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وقف کرد.

«مسلم محمود زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به ثبت یک وقف جدید همزمان با آغاز دهه مبارک فجر 99 اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن چهل و دومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آقای علی فرهنگ همگی و تمامیت 6 دانگ یک باب منزل مسکونی خود را به متراژ ۱۳۹متر مربع واقع در خیابان شهید زیارتی کاشان وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان  در خصوص نیات واقف برای وقف منزل مسکونی‌اش ابراز داشت: درآمد حاصل از اجاره بهای منزل مسکونی همه ساله یک پنجم عواید به دست آمده را برای کمک به جبهه‌های مقاومت اسلامی و رزمندگان اسلام در هر نقطه از دنیا که لازم باشد، وقف کرد.


محمود زاده با بیان اینکه این واقف یک پنجم عواید را برای هزینه در جشن و بزرگداشت عید غدیر خم شامل هزینه‌های بزرگداشت و ترویج غدیر و مراسم های ایام فاطمیه وقف کرد، اضافه کرد: همچنین یک پنجم عواید را صرف تهیه جهیزیه و کمک به ازدواج آسان جوانان نیازمند، یک پنجم عواید حاصله را صرف کمک به ایتام و افراد بی بضاعت و یک پنجم دیگر عواید حاصله را برای نشر فرهنگ و معارف قرآنی وقف کرد.


وی تصریح کرد: این واقف خیر اندیش در نیات خیرخواهانه خود علاوه بر قرآن و عترت به مشکلات اجتماعی و مباحث اعتقادی سیاسی نیز پرداخته است.


محمود زاده با بیان اینکه تولیت این موقوفه با واقف نیکوکار نسل در نسل خواهد بود، اضافه کرد: ارزش ریالی این موقوفه حدود۲۵میلیارد ریال ارزیابی شده است.


گفتنی است کاشان دارای دو هزار و 334 موقوفه و هشت هزار و 960 رقبه است.

کد خبر 1023104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha