برگزاری مسابقه خوشنویسی «شعارهای دوران انقلاب» در بیجار

خضری از برگزاری مسابقه خوشنویسی «شعارهای دوران انقلاب» به همت حوزه هنری شهرستان بیجار، طی ایام الله دهه فجر در کردستان خبر داد.

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: مسابقه خوشنویسی با موضوع «شعارهای دوران انقلاب» به همت حوزه هنری شهرستان بیجار با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسی شهرستان بیجار برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه هر انقلاب برای خود دارای شعارهایی است که ریشه و ایدئولوژی آن انقلاب را شکل می‌دهد، افزود: یکی از مهم‌ترین منابع برای مطالعه در مورد انقلاب‌های صورت گرفته، بررسی شعارهایی است که در آن انقلاب‌ها از سوی انقلابیون بیان شده است.

 

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار با اشاره به نقش بسیار مهم شعارهای انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: شمار شعارها در هیچ انقلابی به تعداد شعارهای انقلاب اسلامی ایران نبوده است و در مورد نابسامانی‌های جامعه پیش از انقلاب، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی شعارهای بسیاری مطرح شده که مطالعه آن‌ها حائز اهمیت است.

 

خضری با بیان اینکه براساس تحقیق‌های صورت گرفته از مهرماه ۱۳۵۶ تا شهریورماه ۱۳۶۰، ۸ هزار و ۲۰۰ عبارت احصاء شده است، بیان کرد: از این تعداد چهار هزار و ۱۵۳ شعار متفاوت برای انقلاب اسلامی به دست آمد که در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌توان آن‌ها را دسته‌بندی کرد.

 

وی اظهار کرد: حوزه هنری شهرستان بیجار به منظور یادآوری شعارهای انقلابی و فراهم کردن زمینه بررسی و پژوهش در این خصوص با همکاری اداره اوقاف و امورخیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسی شهرستان بیجار، مسابقه خوشنویسی با موضوع «شعارهای دوران انقلاب» را برنامه‌ریزی کرده است.

 

وی گفت: هنرمندان عرصه خوشنویسی در زمینه‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث می‌توانند آثار خود با موضوع شعارهای دوران انقلاب را حداکثر تا ۲۰ بهمن‌ماه جاری به صورت مجازی به شماره ۰۹۰۳۰۴۲۸۲۳۸ ارسال کنند.

 

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار با اعلام اینکه داوری آثار رسیده از سوی اساتید انجمن خوشنویسان بررسی و به ۵ برگزیده جوایزی اهداء می‌شود، یادآور شد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانند با شماره ۳۸۲۳۳۷۹۰ حوزه هنری شهرستان بیجار تماس بگیرند.

کد خبر 1023106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha