تشکیل پرونده برای مدیرانی که نظارت بر زیرمجموعه را جدی نمی گیرند

هاشمیان گفت: نظارت وظیفه قانونی مدیران است و حتی اگر مدیری تخلف نکند اما در زیرمجموعه آن ها فساد روی دهد برای مدیران هم به اتهام ترک فعل پرونده قضایی تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، «هادی هاشمیان» امروز (چهارشنبه 15 بهمن) در جلسه شورای  پیشگیری از جرم استان که با موضوع بررسی گلوگاه های فساد برگزار شد، گفت: نظارت وظیفه قانونی مدیران است و حتی اگر مدیری تخلف نکند اما در زیرمجموعه آن ها فساد روی دهد برای مدیران هم به اتهام ترک فعل پرونده قضایی تشکیل می دهیم.

 

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه شناسایی گلوگاه ها فساد در دستگاه هایی که از بودجه عمومی استفاده می کند به طور جد در دستور کار دستگاه قضایی استان است، افزود: در دوره تحول دستگاه قضایی، اغماض و ملاحظه ای در برخورد با مفسدین اقتصادی وجود ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در کنار دستگاه های اجرایی برای توسعه  استان است، گفت: البته این همراهی به معنای نادیده گرفتن تخلف ها و فساد نیست و بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس قوه قضاییه، روند رسیدگی به پرونده های فساد و تخلفات اداری با رعایت موازین قانونی به اطلاع مردم خواهیم رساند.

 

هاشمیان در ادامه به پرونده 30 سال پیش کارکنان قضایی اشاره کرد و گفت: هم در این پرونده و هم در پرونده 500 هکتاری مراتع گنبدکاووس، دادگستری استان راسا ورود کرد و تا ابطال اسناد و بازگرداندن آنها به بیت المال پیش رفت.

 

کیا معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات گلستان نیز در این جلسه گفت: ۲۰ نفر از افرادی که بدهی بانکی بالایی داشتند و در صدد پرداخت معوقات هزاران میلیاردی خود نیستند شناسایی و به زودی با آنها برخورد می شود.

 

 

کد خبر 1023164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha