افتتاح ۸۰ میلیارد ریال پروژه درمانی در تامین اجتماعی استان سمنان

اکرم از افتتاح هشتاد میلیاردریال پروژه بهداشتی و درمانی در سطح شعب تامین اجتماعی استان سمنان به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازسمنان، سید «مجتبی اکرم» در نشست با خبرنگاران با اشاره به بهره برداری سه پروژه با اعتبار هشت میلیارد تومان در استان سمنان به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجرگفت: این طرح‌ها توان خدمات دهی در بخش درمان تأمین اجتماعی را افزایش می‌دهد.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان افزایش طرح توسعه بخش دیالیز درمانگاه تأمین اجتماعی را یکی از طرح‌های دهه مبارک فجر در سمنان اعلام کردوافزود: احتمالاً بیستم بهمن ماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

 

وی تصریح کرد: دو تخت و دستگاه دیالیز به مجموعه فعلی افزوده و از این بابت توان ارائه خدمات دیالیز به بیماران افزوده خواهد شد این طرح همچنین از اینجا دارای اهمیت است که می‌تواند به مسافران و زوار رضوی که از تهران تا مشهد در تردد هستند در شهرستان‌های سمنان و شاهرود خدمات دیالیز ارائه کند.

 

اکرم با بیان اینکه ارتقای بخش‌های «آی سی یو و سی سی یو» تأمین اجتماعی دو طرح دیگری هستند که در ایام الله دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید، بیان داشت: دو تخت به هرکدام از بخش‌های مراقبت‌های ویژه در مجموعه تأمین اجتماعی استان افزوده خواهد شد تا توان بستری و خدمات درمانی استان را افزایش دهد.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان در ادامه با اشاره به طرح 3070 سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: این طرح گامی اساسی در تحول ساختاری و تکمیل نهضت خدمات رسانی غیرحضوری به ذینفعان سازمانی است.

 

وی ضمن تشریح برخی از اقدامات اخیر سازمان در حوزه خدمات غیرحضوری و در بستر الکترونیکی گفت: بکارگیری دانش فناوری اطلاعات در مسیر بهبود ارائه خدمات و انجام یک فرآیند راهکاری موثر در ارتقاء کیفی خدمات و ارتقاء رضایت ذینفعان سازمانی است.

 

اکرم تصریح کرد: نگاه دانش محور سازمان و تلاش مجدانه برای بکارگیری سرویس های دیجیتالی زمینه ساز تحول اساسی و اصلاح فرایندهای سنتی و زمانبر این مجموعه خدمات رسان است.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه تاکنون پنج خدمت غیرحضوری سازمان در طرح 3070 رونمایی شده است اظهار داشت: در این طرح بصورت هفتگی و تا پایان بهمن ماه سالجاری 30 خدمت که بصورت کامل غیرحضوری شده اند رونمایی خواهد شد.

 

 وی افزود: با اجرای کامل این طرح سالانه تا 70 میلیون از حدود 96 میلیون مراجعه به واحدهای اجرایی تامین اجتماعی کاسته خواهد شد.

 

اکرم با اشاره به طرح نسخه نویسی الکترونیک در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی سمنان بیان داشت: این طرح اقدامی راهبردی در اصلاح فرایند خدمت رسانی در حوزه درمان و نگاه بیمار محورانه با هدف توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات است.

 

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان افزود: تمام پزشکان و آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی و… تحت سامانه‌ای با هم در ارتباط هستند و برای مثال اگر فردی به دکتر مراجعه کرده و با کد ملی خود از خدمات بهره مند شده است می‌تواند حتی با ته نسخه پزشک به رادیولوژی مراجعه و اگر بیمه تکمیلی هم داشت با ارائه کد ملی خود هم از خدمات رادیولوژی بهره مند شود و هم از خدمات بیمه تکمیلی که این روند سبب صرفه‌جویی در وقت و هزینه و کاغذ و… می‌شود.

 

وی گفت:حرکت به سمت حذف کامل کاغذ را پروژه‌ای بزرگ دانست که مستلزم همراهی رسانه‌ها برای آگاهی مردم است.

 

اکرم در ادامه با اشاره به بیماری کرونا  ضمن قدردانی از مدافعان سلامت در بخش درمان تامین اجتماعی استان سمنان از ابتلای بیش از یک سوم کادر درمان تامین اجتماعی به کروناویروس خبر داد وافزود: بیش از 220 نفر از 650 پرسنل بخش درمان تامین اجتماعی به بیماری کووید19 مبتلا شدند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه  اکثر همکاران مبتلاشده به صورت سرپایی درمان شدند و در قرنطینه قرار گرفتند اضافه کرد: تعدادی نیز در بخش کرونا بستری شدند.

 

وی از بستری نشدن هیچ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی استان سمنان تا اواسط خردادماه خبردادوافزود: بعد از افزایش مبتلایان، همکاران ما نیز در بیمارستان شفا به درمان بیماران کرونایی پرداختند.

 

اکرم با اشاره به مراجعه یک هزار بیمار در ارتباط با کرونا به بخش کرونا بیمارستان شفا سمنان اظهارداشت:: از خردادماه تا کنون بیش از 700 بیمار مبتلای کووید19 در بیمارستان شفا بستری و درمان شدند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با تأکید براینکه همکاران ما به موازات خدمات‌دهی به کرونایی‌ها در سایر بخش‌ها به خدمات‌دهی به بیماران ادامه دادند ادامه داد: در ابتدا به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، مراجعت به بیمارستان‌ها در سراسر کشور و از جمله در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان کمتر شد اما به مرور مراجعه‌ها نیز افزوده شد.

 

وی از نیمه‌تعطیل شدن بخش دندانپزشکی تامین اجتماعی به دلیل مخاطرات این حوزه خبر داد و گفت: البته مراجعه به حوزه دندانپزشکی نیز در تمامی استان ها و در سراسر کشور با کاهش مواجه بود.

 

 اکرم از ویزیت 660 هزار نفر در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تامین اجتماعی در 9 ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: در همین مدت 5200 بستری و 2400 جراحی در بیمارستان های وابسته به تامین اجتماعی استان انجام شده است.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان  از انجام 600 زایمان طی 9 ماهه اخیر در بیمارستان شفا سمنان خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی 2000بیمار در بخش دیالیز تامین اجتماعی استان دیالیز شدند.

 

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه بیشترین فعالیت همکاران ما به دلیل شیوع کرونا در بخش سی‌تی‌اسکن انجام شده ادامه داد: افزون بر 6400 سی‌تااسکن در بیمارستان شفا طی این مدت انجام شده است.

 

 

کد خبر 1023166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha