نمایشگاه مجازی خوشنویسی بانوی هنرمند آران و بیدگلی برپا شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از برپایی نمایشگاه خوشنویسی هنرمند خوشنویس این شهرستان در بستر فضای مجازی خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و میلاد فرخنده انسیه حورا حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، نمایشگاه آثار هنری بانوی هنرمند خوشنویس شهرستان آران و بیدگل در بستر فضای مجازی برپا شده است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: در این نمایشگاه،  تعداد ۱۳ اثر نستعلیق از آثار هنرمند جوان خوشنویس «زینب صباغی بیدگلی» در قالب چلیپا، کتابت و ترکیب به صورت انفرادی در بستر فضای مجازی به نمایش گذاشته شده است.


ضابطی افزود: زینب صباغی بیدگلی عضو اصلی انجمن خوشنویسان آران و بیدگل است که از سال ۱۳۸۰ هنر خوشنویسی را در محضر استاد اصغر صدیقیان آغاز و در سال ۱۳۸۲ موفق به اخذ گواهینامه ممتاز شد. وی تاکنون در بیش از ۱۰ نمایشگاه گروهی منطقه‌ ای و جشنواره ای شرکت کرده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اینکه حمایت از هنرمندان جوان خوشنویس تأثیر بسزایی در پیشرفت و ماندگاری این هنر دارد تصریح کرد:  رتبه نخست خط نستعلیق جشنواره خوشنویسی «هل اتی» در سال ۱۳۸۶، رتبه نخست خط نستعلیق همایش «از مُلک تا ملکوت» در سال ۱۳۸۷، رتبه برتر خوشنویسی جشنواره «یاوران غدیر» در سال ۱۳۸۸، رتبه سوم خوشنویسی دومین جشنواره «آه و آهو» در سال ۱۳۸۹، برگزیده جشنواره خوشنویسی «بانوی مهر» در سال ۱۳۹۰، برگزیده نخست کنگره بین المللی «محتشم کاشانی» در خط نستعلیق در سال ۱۳۹۵ برخی از افتخارات این هنرمند جوان خوشنویس شهرستان آران و بیدگل است.

 

 انجمن خوشنویسان شعبه آران و بیدگل از سال ١٣٨٠ به صورت رسمی و زیر نظر انجمن خوشنویسان ایران کار آموزشی خود را آغاز کرد و تاکنون ۲۰۰ نفر موفق شدند در دوره های مختلف گواهی قبولی از انجمن دریافت کنند که از این تعداد حدود ۵۰ نفر فارغ التحصیل انجمن خوشنویسان ایران شدند./

 

کد خبر 1023179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha