زمینه صادرات کالا ها و تولیدات عشایر به خارج از کشور فراهم شود

استاندار ایلام با بیان اینکه زمینه صادرات کالا ها و تولیدات عشایر به خارج از کشور فراهم شود، گفت: همه دستگاه‌ها بایدت به تعهدات خود نسبت به امور عشایری عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی»در دیدار با «شاهپور علائی مقدم» رئیس سازمان امور عشایر کشور و مجموعه مسئولان استانی ضمن گرامی داشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد:  امروز استان ایلام بیش از ۴ برای نیاز خود گوشت قرمز تولید می‌کند که اگر زمینه صادرات تولیدات مازاد ایجاد شود، علاوه بر اینکه باعث تحرک در حوزه دامداری برای جایگزینی بیشتر دام می‌شود ارزش افزوده را بالا برده و از طرفی برای کشور نیز ارز آوری خواهد داشت.


وی در ادامه از رئیس سازمان امور عشایری کشور خواست که در زمینه کسب مجوز صادرات کالاهای مازاد عشایر چون گوشت و فرآورده‌های گوشتی و … تلاش کند.


سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های مختلف در امور عشایری استان شد و گفت: همه دستگاه‌ها بایست به تعهدات خود نسبت به امور عشایری عمل کنند و همچنین از سازمان برنامه و بودجه استان و کشور می‌خواهم که در جهت افزایش بودجه امور عشایری به نسبت ظرفیت‌های مهم این حوزه اقدام کنند.


استاندار ایلام در استان سپس خواستار افزایش سهمیه آرد عشایر شد و گفت: عشایر مهمان نواز و مهمان پذیر هستند و سرانه آرد عشایر را نبایست همسان با سرانه شهر گرفت.


وی با عنوان این مطلب که مرز ایران در استان ایلام با عراق ۴۳۰ کیلومتر است و اغلب مردم دو طرف مرز اشتراکات فرهنگی، مذهبی و قومی با هم دارند، بیان کرد: این اشتراکات یک ظرفیت است و بایست در جهت برقراری تعاملات در حوزه‌ای مختلف از آن استفاده کرد.


سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به تصویب مرز شهابی توسط کشور عراق، یادآور شد: به زودی مرز رسمی چنگوله و شهابی با حضور مسئولان دو کشور بازگشایی خواهد شد.


استاندار ایلام در خصوص مرز چیلات خاطرنشان کرد: خیلی وقت است که ما زیرساخت‌های این مرز را آماده کرده‌ایم و باید طرف عراقی نیز پای کار بیاید و البته مصرانه دنبال این موضوع هستیم چراکه بازگشایی دو مرز و بازارچه چیلات و چنگوله باعث تحرک و تحول بزرگی در امور تجاری استان و کشور به بویژه در حوزه عشایری خواهد شد.

 

کد خبر 1023182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha