روحانیون افسران جنگ نرم و قرارگاه فرهنگی هستند

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه روحانیون و مدیران کانون‌ها افسران جنگ نرم و قرارگاه فرهنگی هستند گفت: جذب کودکان و نوجوانان به مسجد مهمترين هدف کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام «سید علی موسوی» در دیدار با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان نقش ائمه جماعات درمدیریت فرهنگی مساجد را مهم خواندوگفت: ائمه جماعات به عنوان رئیس کانون فرهنگی هنری در مسجد هستند و مدیر کانون باید از سوی امام جماعت مسجد معرفی شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان جذب کودکان و نوجوانان به مسجد را مهمترین هدف کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمردوافزود: ائمه جماعات نقش محوری در جذب نسل نوجوان و جوان به مساجد را دارند که در این زمینه سازمان تبلیغات اسلامی جایگاه ویژه ای در زمینه کمک به کانون های مساجد دارد که امیدواریم بتوانیم همکاری بیشتری در راستای ارتقاء فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه با محوریت مسجد تلاش کنیم.

 

وی در ادامه  با بیان اینکه در سال ۱۳۷۰ مقام معظم رهبری به خوبی به باز شدن یک جبهه جدید بر علیه جمهوری اسلامی اشاره و به همه نیز گوشزدکردند ادامه داد:این جبهه با یک تهاجم فرهنگی شروع و با آوردن مدهای بد فرهنگی، اخلاقی، غربی و شرقی و اختلات آن با فرهنگ اصیل دینی و اسلامی ادامه یافت که تعبیر مقام معظم رهبری در سال‌های ابتدایی «تهاجم فرهنگی»بود اما بعد مدتی این تعبیر از سوی ایشان به شبیخون فرهنگی تغییر کرد.

 

حجت الاسلام موسوی روحانیون و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را افسران جنگ نرم و قرارگاه فرهنگی عنوان کردوافزود: سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر به کانون های مساجد را خطاب به ائمه جماعات گفتند و بر اساس سفارش ایشان شما فعالان فرهنگی  که در کانون‌های فرهنگی هنری مشغول فعالیت هستید و روحانیونی که در خط مقدم این جبهه هستند باید برای انجام کارهای فرهنگی و دینی دغدغه بیشتری داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه اساسنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال ۱۳۹۷ توسط رئیس جمهور ابلاغ شد اظهار کرد: جلسات شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز برگزار می شود که اعضاء این شورا جهت پیشبرد اهداف فرهنگی با یکدیگر همکاری لازم را خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال ۹۹ در قالب طرح ملی ایران قوی در حال برگزاری است،افزود: طرح «ایران قوی» با 3 شبستان و 12 رواق و فعالیت هایی در حوزه مختلف فرهنگی و هنری تا 22 بهمن ماه در کانون ها فهما در قالب دومین رویداد ملی فهما برگزار می شود.

 

حجت الاسلام موسوی باتأکید براینکه طرح ملی «ایران قوی»، به جریان سازی گفتمان انقلابی، اسلامی و فعالیت های فرهنگی برای ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی هنری در کانون های مساجد توجه دارد ادامه داد: ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله رویکردهای این طرح است و در تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برمی دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: کانون‌ها فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری و براساس نوع محتوا امتیاز دریافت می‌کنند و در نهایت مجموع امتیازها تبدیل به اعتبار می شود، بنابراین در این فرایند تمامی اعضای کانون درگیر یک رقابت سالم برای ارتقاع سطح کمی و کیفی کانون ها می شوند.

 

وی گفت: اجرای طرح ملی ایران قوی نیز در سال ۹۹ اقدامی ارزشمند در اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که کانون های مساجد در این عرصه نیز به خوبی وارد صحنه شده اند.

 

 حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مدیران کانون های مساجد با روحیه جهادی در کانون فعالیت دارند، افزود: اجرای برنامه ها بدون هیچ چشم‌داشت و به منظور پاسداشت خون شهدا توسط مدیران و اعضا کانون ها در حال انجام است.

کد خبر 1023311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha