عادی انگاری باعث تشدید کرونا می شود

قاسم نژاد با بیان اینکه عادی انگاری باعث تشدید کرونا و افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ می شود، گفت: مردم بیماری کرونا ویروس را جدی گرفته و از ماسک استفاده کرده و دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «محمود قاسم نژاد»امروز(چهارشنبه، ۱۵ بهمن) در جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان که در محل سالن اجتماعات شماره یک فرمانداری برگزار شد بر رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در رستوران ها، اماکن پرخطر و همایش ها تاکید کرد.

 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه عادی انگاری باعث تشدید کرونا و افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ می شود، افزود: مردم بیماری کرونا ویروس را جدی گرفته و از ماسک استفاده کرده و دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

وی ۴۷ درصد رفت و آمدکنندگان به گیلان را از استان های تهران و البرز دانست و خاطرنشان کرد: این رفت و آمدها از دلایل شیوع کووید ۱۹ در گیلان است.

 

قاسم نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: به طور میانگین روزانه سه تا پنج نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در گیلان فوت می کنند.

 

معاون استاندار گیلان بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح بازار و مشاغل نباید کاهش پیدا کند، افزود: پلمب واحدهایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، در دستور کار دستگاه های ذیربط باشد.

 

وی به انتخابات سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: باید زمینه مشارکت بیشتر مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

 

قاسم نژاد با اشاره به اینکه انتخابات به ویژه انتخابات ریاست جمهوری در کشور ما مهم است، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در انتخابات های گذشته نشان داده که حضور مردم در پای صندوق های رای، بیشتر از کشورهای مدعی دموکراسی است.

 

*رسانه ها رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را فرهنگ سازی کنند

«عباس صابر» نیز در این جلسه،اظهارکرد: اقدامات لازم در راستای مدیریت هوشمند کرونا در شهرستان آستارا انجام می شود.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه این شهرستان مدت زیادی در وضعیت قرمز بود، افزود: در حال حاضر وضعیت شهرستان آستارا از لحاظ کرونایی زرد است.

 

وی بر همکاری مردم و مسئولان در راستای پایداری وضعیت فعلی و کمک به بهتر شدن وضعیت تاکید کرد و گفت: ان شاء الله با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی به وضعیت آبی و در نهایت به وضعیت سفید برسیم.

 

صابر با اشاره به اینکه کافی نبودن نظارت ها بر بازار و واحدهای صنفی، باعث افزایش بیماران کرونا می شود، گفت: رسانه ها رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را فرهنگ سازی کنند.

 

*محدودیت های سختگیرانه اعمال شود

حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» نیز در این جلسه،اظهارکرد: عده ای علی رغم تذکرات به دستورالعمل های بهداشتی بی توجه هستند و به گسترش بیماری کووید ۱۹ دامن می زنند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه قرار گرفتن آستارا در وضعیت زرد باعث شده عده ای دستورالعمل ها را جدی نگیرند، افزود: باید محدودیت های سختگیرانه اعمال شود تا وضعیت بدتری را شاهد نباشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در وضعیت زرد باید قهوه خانه ها بسته باشد اما متاسفانه قهوه خانه ها و برخی جاهای دیگر که بر اساس دستورالعمل ها باید باز نباشد، باز هستند، تصریح کرد: نظارت ها در این خصوص باید بیشتر باشد.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه اگر دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی رعایت نشود شاهد موج چهارم کووید ۱۹ خواهیم بود، گفت: با اماکن متخلف برخورد شود.

 

امام جمعه بندر آستارا در پایان از سپاه و بسیج، شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه های ذیربط که در اجرای طرح شهید سلیمانی مشارکت کردند، تقدیر و تشکر کرد.

 

گفتنی است، در پایان این جلسه سید سعید میرقربانی به عنوان سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری شهرستان آستارا معارفه شد.

 

 

کد خبر 1023376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha