بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار در مناطق محروم کشور فراهم شود

عباسی گفت: انتظار می‌رود سیاستگذاری‌ها به شکلی باشد تا روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور تسهیل و مشوق‌هایی برای این بخش در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «اقبال عباسی» امروز (چهارشنبه 15 بهمن) در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: این استان ظرفیت‌های بسیاری دارد که می‌تواند برای هریک از سرمایه‌گذاران جذاب باشد اما از آنجا که هزینه‌های تولید در این منطقه همانند سایر مناطق توسعه‌یافته است، این موضوع سرمایه‌گذار را برای ورود به استان بی‌رغبت می‌کند.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زمانی که مشوق‌های سرمایه‌گذاری در تمامی مناطق کشور یکسان باشد، سرمایه‌گذار بخش خصوصی ترجیح می‌دهد تا در مناطق برخودار و توسعه‌یافته فعالیت داشته باشد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری تغییر قوانین و دستورالعمل‌های موجود را راهکاری برای توسعه متوازن مناطق مختلف کشور دانست و گفت: می‌طلبد تا برای سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر برخوردار مشوق‌های بیشتری در نظر گرفته شود و با تجدیدنظر در رویه و فرایندهای موجود، تولید و اشتغال در این مناطق افزایش یابد.

 

عباسی با اشاره به وجود 2 شهرک صنعتی در این استان، بر ضرورت حمایت بیش از پیش از این شهرک‌ها تاکید کرد و افزود: هرچقدر شهرک‌های خصوصی بیشتر وارد میدان شوند از تکالیف دولت کاسته می‌شود و می‌توان بر نقش نظارتی تمرکز بیشتری داشت.

 

وی، منطقه ویژه اقتصادی را از مهمترین ظرفیت‌های این استان برای جذب سرمایه‌گذار عنوان کرد و گفت: این آمادگی وجود دارد تا این منطقه را به شهرک‌های صنعتی واگذار کنیم.

 

عباسی ادامه داد: مجوز 700 هکتار زمین برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی به سازمان همیاری شهرداری‌های استان اختصاص داده شده که تاکنون 400 هکتار آن آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران شده که تاکنون واحد پرتودهی گاما به بهره‌برداری رسیده است.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برنامه‌ریزی شده تا 400 واحد سلولزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در جوار این سامانه پرتودهی ایجاد شود.

 

کد خبر 1023412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha