لزوم تولید آثار فاخر قرآنی و حمایت از فعالان این عرصه

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تولید آثار فاخر قرآنی و لزوم حمایت در این عرصه را حائز اهمیت دانست و گفت: با سیاستگذاری مبتنی بر اصول صحیح و نوآورانه از آسیب تکرار در برگزاری جشنواره مصون خواهیم ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نشست هماهنگی سومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی "ترنم آسمانی" امروز با حضور مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز برگزار شد.

«مرتضی خدمتکار» در این نشست با اشاره به ویژگی‌ها و نقاط قوت این جشنواره ،‌اظهار کرد: واسپاری امور اجرایی این جشنواره به یک گروه تخصصی و کاربلد در حوزه قرآن و عترت از ویژگی‌های شاخص این جشنواره است.

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این جشنواره پس از دو دوره برگزاری و در پله‌ی سوم خود نقاط مثبت و تاثیرگذار بسیاری دارد و به یک برند در حوزه‌ جشنواره‌های قرآنی تبدیل شده است و می‌بایست با اهتمام اهالی قرآن و فعالان این عرصه بعد ملی این جشنواره حفظ شود.

خدمتکار، تولید آثار فاخر قرآنی و لزوم حمایت در این عرصه را حائز اهمیت دانست و گفت: با سیاستگذاری مبتنی بر اصول صحیح و نوآورانه از آسیب تکرار در برگزاری جشنواره مصون خواهیم ماند و با بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل استانی و همچنین ظرفیت اساتید برجسته‌ی کشوری در طول اجرای جشنواره شاهد ارائه‌ی آثار فاخر و در خور خواهیم بود.

بنابر این گزارش، در این نشست همچنین محمدحسین بلاغی مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق به ارائه گزارشی از دوره‌های پیشین برگزاری این جشنواره پرداخت.

گفتنی است سومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات ترنم آسمانی، با هدف نشر و اشاعه مفاهیم دینی در قالب هنرهای آوایی و همچنین ارزیابی و رقابت فعالان و گروه‌های همخوانی و همنوایی دینی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این جشنواره از دو بخش عمومی و ویژه تشکیل شده که تولیدات استودیویی همخوانی قرآن کریم، آکاپلا و تواشیح، انشاد فردی و موسیقایی و کلیپ و نماهنگ با موضوع دوران‌کرونایی رشته‌های بخش عمومی و جایزه حاج قاسم سلیمانی تک رشته بخش ویژه را تشکیل می‌دهند.

موضوعاتی همچون مواسات، وحدت، کمک مومنانه، جبهه مقاومت، ایثار و شهادت، حجاب و عفاف، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مدح اهل بیت(ع) و... محتوای آثار ارسالی این جشنواره را شامل می‌شوند و شرکت کنندگان تا ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند تا در این جشنواره شرکت کنند.

همچنین به‌منظور حمایت از تولید آثار فاخر صوتی و چندرسانه‌ای، علاوه بر اهدای جوایز نقدی به برگزیدگان جشنواره، حمایت مالی از تولید آثار جدید ایشان صورت می‌شود.

این جشنواره از سلسله جشنواره‌های قرآنی آیات است که با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق تبریز اجرا می‌شود.

سومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات ترنم آسمانی باتوجه به شرایط کرونایی حال حاضر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 1023420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha