مساجد مرجع اصلی انقلاب اسلامی، بوده است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در اعتقادات دینی مردم داشته و مرجع این انقلاب مساجد ها بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در افتتاح مسجد امام حسین علیه السلام و پایگاه مقاومت بسیج شهید محمدی حوزه مقاومت بسیج ۸ حضرت امام رضا علیه السلام اظهار داشت: سه عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ اعتقاد و ایمان مردم، وحدت مردم و رهبری های پیامبر گونه امام خمینی بوده است.

نماینده ولی فقیه استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران ریشه در اعتقادات دینی مردم داشته و مرجع این انقلاب مساجد ها بودند، خاطرنشان کرد: همان عواملی که باعث پیروزی انقلاب شد، عامل استمرار این انقلاب نیز هستند.

وی ادامه داد: توجه داشته باشید که لازمه استمرار راه انقلاب وحدت است؛ البته وحدت تمام اقدام، احزاب و جریان های سیاسی و اجتماعی، در این صورت دشمن نمی تواند هیچ خللی در روند پیشرفت انقلاب به وجود آورد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که حفاظت از ولایت فقیه، حفاظت از اصل انقلاب است، گفت: رهبری از عوامل استمرار انقلاب است، انقلابی که الهام بخش تمام مستضعفان عالم بوده و منجر به بیداری اسلامی شده است.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جایگاه مساجد پرداخت و افزود: مساجد پایگاه مهم انسان سازی هستند و باید برای تربیت صحیح و فعال در این اماکن امن الهی برنامه منظمی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: نباید مانع حضور کودکان در مساجد بود، چرا که بچه ها باید در مساجد تعلیم و تربیت شوند، متاسفانه گاهی مشاهده می شود که ریش سفیدان مسجد با حضور کودکان و نوجوانان در فعالیت های مسجدی مخالفت می کنند.

کد خبر 1023141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha