گلزار شهدای کارگر بمباران هوایی مرداد ۶۵ در اراک گلباران شد

همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مزار شهدای کارگر بمباران هوایی مرداد ۶۵ در اراک گلباران شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی جامعه کارگری استان مرکزی با حضور در گلزاری شهدای اراک قبور مطهر شهدا بالخص شهدای کارگر بمباران هوایی واحد های تولیدی اراک در جنگ تحمیلی را گلباران و عطر افشانی کردند.

 

در این مراسم «محمد تقی آبایی هزاوه» ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران گفت: آرامش و آسایش چهار دهه انقلاب اسلامی مرهون از خود گذشتگی و ایثار این عزیزان بوده است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: حفظ ارزش های انقلاب امری ضروری است چرا که برای به بار نشستن این انقلاب خون های زیادی بر زمین ریخته شده است.

 

وی اضافه کرد: ما باید قدر این دلیری و از خود گذشتگی بزرگ مردان و شیر زنان ایران اسلامی را بدانیم چرا که این ایثار و از خود گذشتگی سبب شده ما امروز در آرامش و امنیت زندگی کنیم.

 

این مقام مسئول با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر استان مرکزی گفت: درحمله هوایی رژیم بعثی عراق به سه شرکت بزرگ آلومینیوم ، واگن پارس و آذرآب در 5 مرداد ماه 1365 تعداد زیادی از کارگران عزیزمان در سنگر کار و تولید به شهادت رسیدند.

 

آبایی هزاوه ادامه داد: در این حمله ۱۲ راکت به سمت این سه شرکت صنعتی بزرگ پرتاب شد و بدنبال این حمله ۷۷ نفر از شاغلین این صنایع در حین کار به شهادت رسیدند و 350 نفر مجروح شدند.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، گفت: علت حمله به صنایع بزرگ و کوچک استان مرکزی این بود که کارگران  در طول جنگ به تولید تجهیزات نظامی همچون انواع سلاح‌، گلوله، توپ، خمپاره، ماشین‌آلات و پل‌های شناور پرداختند و همین امر باعث شد که در جنگ نظامی مورد حمله بعثی‌ها قرار گیرند تا حداقل این چنین اهرم‌های پشتیبانی کننده جبهه‌ها از کار بیفتد.

 

وی ادامه داد: دشمنان با این کار هم موفق نشدند چرا که ملت ایران با دست خال در برابر کفر جهانی ایستادگی کرد و این نشان دهنده این است که کارگران همواره در کنار مردم ایران با ایمان به خدا و اخلاص، با تمام وجود در کنار انقلاب ایستاده  اند.

کد خبر 1023586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha