۲ واحد تولیدی صنعتی در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجرانقلاب اسلامی و چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پانزدهمین و شانزدهمین ۲ واحد تولیدی صنعتی در سایت شهرک صنعتی شماره یک آبادان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، طی آئینی 2 واحد تولیدی صنعتی از مجموعه پروژه های سرمایه گذاری معاونت سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سلزمان منطقه آزاد اروند افتتاح و بهره برداری رسید. این واحدها شامل واحد تولیدی و صنعتی تولیدکننده دستگاه های نایلون و نایلکس «پیشگام صنعت شمس اروند» و بزرگترین تولیدکننده انواع کیسه های تک لایه، چندلایه و پلی آمید در جنوب غرب خوزستان «کامیاب پلاست اروند» به مناسبت چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستند.

 

کارخانه تولید نایلون، نایلکس، سفره یکبار مصرف و پلاستیک فریزری به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع کیسه های تک لایه، چند لایه و پلی آمید در جنوب غرب خوزستان (کامیاب پلاست اروند) با حجم سرمایه گذاری 430 میلیارد ریال و ماشین آلاتی با ارزش 280 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 4 هزار تن محصول به بهره برداری رسید.

 

این واحد تولیدی مواد اولیه خود را از داخل کشور تامین می کند بازارهای داخلی را نیز به عنوان هدف فروش تولیدات اش انتخاب کرده و توانسته زمینه اشتغال را برای 37 نفر به طور مستقیم و 65 نفر به طور غیر مستقیم فراهم کند؛ این کارخانه تولیدی در مدت زمان 24 ماه اجرا و به مرحله بهره برداری رسیده است.

 

همچنین کارخانه تولیدکننده دستگاه های نایلون و نایلکس (پیشگام صنعت شمس اروند) با حجم سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال و نصب ماشین آلاتی به ارزش 50 میلیارد ریال که مواد اولیه خود را از داخل و خارج از کشور تامین و هدفش فروش محصول در داخل و خارج نیز هست زمینه ی اشتغال 15 نفر به طور مستقیم و 100 نفر به شکل غیر مستقیم را مهیا کرده است.

 

با راه اندازی این کارخانه که در مدت زمان 24 ماه احداث شده میزان 450 هزار دلار برای کشور ارز آوری دارد.

 

در این آئین «اسماعیل زمانی» با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، سال آینده را سالی برای رونق اقتصادی کشور و منطقه دانست و اظهار کرد: شرایط اقتصاد جهانی و منطقه‌ای در حوزه خاورمیانه و اقتصاد ملی ایران اسلامی به گونه‌ای است که رونق اقتصادی را در سال آینده تجربه خواهیم کرد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه سرمایه گذاران در واحدهای تولیدی مصرفی می‌توانند فرصتی مناسب برای فعالیت و کسب و کار را داشته باشند افزود: به سرمایه گذاران توصیه می‌شود در هر مقیاسی که می‌توانند به سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بویژه در حوزه تولیدات مصرفی اقدام کنند زیرا سال آینده، توسعه بازار مصرف و دادوستد است.

 

وی تصریح کرد: شرایط و تحلیل‌های اقتصادی جهانی به گونه ای است که سال آینده، سال رونق اقتصادی جهان به ویژه در خاورمیانه پیش بینی شده است و کشور ایران اسلامی از این توسعه اقتصادی نیز بهره‌مند خواهد شد.

 

زمانی خواستار رقابت سالم سرمایه گذاران در بازار شد و اضافه کرد: سرمایه گذاران باید بدانند در بازار اقتصادی شرایط برای سرمایه گذاری مهیا است و با رقابت سالم در بازار حضور و در توسعه کسب و کار مشارکت داشته باشند که امیدواریم واحدهای تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد اروند در رقابتی سالم و به سوی صادرات گام بردارند زیرا رقابت اصل حضور و بقا در بازار و کسب و کار است؛ بازار صادراتی میدانی بسیار مهم است.

 

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند در حوزه‌ای از خاورمیانه قرار دارد که نیازهای مصرفی بسیار بالایی را دارد تاکید کرد: توان خرید مردم در این منطقه بالاست، می توان تولیدات رقابتی را ایجاد کرده و از این طریق بازارهای منطقه‌ای و خارومیانه را در اختیار گرفت.

 

در ادامه «حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، جمهوری اسلامی را زمینه ساز خودباوری و تقویت اراده ملی دانست و عنوان کرد: با روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی نگاه ما به استقلال، خودکفایی و خودباوری تغییر کرد. شیوه زندگی امام راحل(ره) نیز سبب تغییر ایدئولوژی و زندگی ما و تقویت اراده ملی در درون مردم شد.

 

امام جمعه آبادان ادامخ داد: اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 16 پروژه صنعتی تولیدی در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسیده است نشان از کارآمدی نظام دارد، نظامی که بسیاری در تلاش برای ناکارآمد نشان دادن آن هستند تا بگویند شماها قادر به انجام کاری نیستید.

 

وی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای فعال سازی واحدهای  تولیدی و صنعتی راکد در شهرک صنعتی آبادان اذعان کرد: به رغم کارهای بسیار خوبی که در این شهرک صنعتی انجام شده اما قابل قبول نیست که خیابان های این شهرک به هم ریخته باشند، بعضی جاها فاید گاز باشند و یا دیگر مشکلات، بایستی همه دست به دست یکدیگر داده و در جهت رفع دیگر مشکلات این شهرک نیز تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه آنچه امروز در شهرک صنعتی شاهد آن هستیم محصول این دولت نیست ابراز کرد: پس از جنگ یک برنامه مدون راهبردی راهگشا برای حل مشکلات آبادان در حوزه‌های مختلف تدوین شد اما در پاره ای از موارد کارها به درستی از پیش نرفت که اگر غیر از این بود نباید اکنون و پس از سالها از پایان جنگ تحمیلی و حتی به ثمر رسیدن انقلاب ما شاهد وضعیت نامناسب شهری به لحاظ اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در سال جهش تولید به انجام یک حرکت بلند و اثربخش در آبادان نیازمندیم، نمی توانیم بپذیریم که در آبادان قبل از انقلاب نزدیک 470 هزار نفر جمعیت از استان‌های مختلف برای اشتغال به اینجا می‌آمدند اما اکنون با 300 هزار نفر جمعیت ما کلی آدم جویای کار داریم.

 

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه دست به دست یکدیگر دهیم و در جهت رفع مشکلات بکوشیم بیان کرد: نمی شود تنها یک نفر یا یک گروه را به گوشه رینگ ببریم و به آنان فشار وارد کنیم و ضربه بزنیم، بایستی همه اعم از سرمایه گذار، نمایندگان مردم در مجلس، استاندار، منطقه آزاد اروند، فرماندار دست به دست هم دهیم و با رفع موانع، زمینه جهش تولید و افزایش سرمایه گذاریها را سبب شویم.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از آبادانی هایی که دارای وضع مالی خوب هستند پس از جنگ هیچگاه به شهر بازنگشتند، لذا ضمن دعوت و فراخوان آنان، زمینه جذب و بازگشت شان به شهر را نیز باید فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور بر لزوم رفع مشکل تامین مواد اولیه برخی از شرکت های تولیدی در منطقه تاکید کرد و یاد آور شد: مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند بایستی در نشستی با مدیران پتروشیمی ماهشهر مشکل بخشی از واحدهای تولیدی منطقه در زمینه تامین مواد اولیه مورد نیازشان را رفع کنند.

 

کد خبر 1023624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha